۳۰ درصد معلولان یزد هنرمند هستند

معاون توانبخشی بهزیستی استان یزد با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره ملی نمایش رادیویی معلولان در مردادماه امسال،‌گفت: 30 درصد معلولان تحت پوشش بهزیستی استان یزد در رشته‌های مختلف فرهنگی،‌ هنری و ورزشی فعالیت دارند.

به گزارش یزدی نیوزدکتر«محمدحسین غنیمت» با اشاره به ظرفیت معلولان در حوزه هنر و رسانه، اظهار کرد:‌ نخستین جشنواره ملی نمایش رادیویی معلولان تحت عنوان «صدای زندگی، موج مهربانی» با هدف توانمندسازی افراد دارای معلولیت است .

 
وی با اشاره به نقش و تاثیر تئاتر در توانمندسازی افراد دارای معلولیت، افزود: این جشنواره با تاکید بر ترویج و گسترش فرهنگ دسترسی به امکانات فرهنگی هنری برای همگان، ایجاد زمینه‌های تعامل، تبادل تجربیات و اطلاعات، توانمندسازی افراد دارای معلولیت و دستیابی به تازه‌ترین دستاوردهای نمایشی معلولین در حوزه رادیو برگزار می‌شود.
 
معاون توانبخشی بهزیستی استان یزد از تشکل‌های غیردولتی معلولان، مراکز توانبخشی، انجمن هنرهای نمایشی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیمای مرکز یزد دعوت کرد با ارسال آثار خود در این جشنواره حضور فعال داشته باشند .
 
این مقام مسئول با بیان این که حدود ۳۰ درصد معلولین تحت پوشش بهزیستی استان یزد در رشته های مختلف فرهنگی،‌هنری و ورزشی فعالیت دارند، تأکیدکرد:‌ حضور گسترده هنرمندان معلول نقش مهمی در تقویت بیش از پیش انگیزه حضور مستمر معلولان در جامعه را ایفا می‌کند.
 
غنیمت در مورد نحوه شرکت در جشنواره تصریح: علاقمندان برای دریافت فراخوان و فرم شرکت در جشنواره می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره به نشانی www.seda.eney.ir مراجعه نمایند .
 
وی مهلت شرکت در این جشنواره را ۳۱ مرداد ماه امسال اعلام کرد و گفت: این جشنواره ۲۶ لغایت ۲۷ بهمن ماه امسال در مشهد برگزار می‌شود. 
 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..