راه‌اندازی رشته رباتیک در هنرستان‌های یزد

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان یزد از راه‌اندازی رشته رباتیک از شاخه‌های رشته مکاترونیک در یزد خبرداد .

به گزارش یزدی نیوز«منصور ارجمندی» با اشاره به صنعتی بودن استان یزد، اظهار کرد: هنرستان‌های کارودانش با توجه به آموزش عملی رشته‌ها می‌تواند زمینه اشتغال برای دانش‌آموزان  را در آینده فراهم نمایند و رباتیک نیز یک رشته به روز صنعتی است که با استقبال خوبی از طرف مردم همراه می‌شود .

 
وی با بیان این‌که رشته رباتیک در هنرستان‌های استان یزد راه‌اندازی شده است،‌افزود: رشته رباتیک به دلیل اشتراک‌هایی که با رشته‌های مهندسی برق، مهندسی مکانیک و مهندسی کامپیوتر گرایش نرم‌افزار دارد یک نقش میان رشته‌ای را دارد .
 
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش با اشاره به صنعتی بودن استان یزد،گفت: دانش آموزان متقاضی باید پایه دهم را دررشته الکترونیک صنعتی بگذرانند و در دو پایه یازدهم و دوازدهم مکاترونیک (رباتیک )را دنبال کنند.
 
این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: دانش آموزانی که پایه ریاضی قوی داشته باشند و علاقه‌مند به این رشته باشند، می‌توانند از امسال در مراحل هدایت تحصیلی رشته  رباتیک را انتخاب نمایند .
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..