مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ، درخواست کرد:

هم‌افزایی دستگاه‌های اجتماعی استان برای انجام «کارهای فوق‌العاده»

فخرالسادات خامسی هامانه در جلسه با مدیران اجتماعی و فرهنگی استان به تأکید مقام معظم رهبری بر انجام کارهای فوق‌العاده در حوزۀ آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد دستگاه‌های اجتماعی طبق فرمایش مقام معظم رهبری برای انجام کارهای فوق‌العاده و جدید هم‌افزایی کنند.

به گزارش یزدی نیوز«فخرالسادات خامسی‌هامانه»،  در جلسۀ هم‌اندیشی مدیران فرهنگی و اجتماعی استان گفت: همۀ دستگاه‌های استان به نوعی با موضوعات اجتماعی و فرهنگی ارتباط دارند و بعضأ برنامه‌های کاری دستگاه‌ها در این حوزه به هم نزدیک است که باید در خصوص این موازی‌کاری‌ها چاره‌ای اندیشیده می‌شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری افزود: اکنون دستگاه سازمان اجتماعی و فرهنگی کشور برای ساماندهی برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی کل کشور تشکیل شده است و هدف در این سازمان دریافت، ساماندهی و رصد برنامه‌های اجتماعی در شورای اجتماعی کشور و انعکاس به مقام معظم رهبری است.
خامسی‌هامانه با اشاره به اینکه در سال ۹۳ مقام معظم رهبری سران سه قوه را در خصوص آسیب‌های اجتماعی خواستند، گفت: در آن جلسه ساختار برنامه‌ها برای ساماندهی، کنترل و پیشگیری آسیب‌های اجتماعی تعریف شده است.
وی افزود: مقام معظم رهبری در جلسات اخیر تأکید کردند که انتظار کار فوق‌العاده و نه کارهای تکراری سابق را دارند؛ از این رو، ما نیز مؤظف به انجام کار فوق‌العاده در استان هستیم؛ به این طریق که برنامه‌های عملیاتی دستگاه‌ها را جمع‌آوری و برای بررسی در شورای اجتماعی و فرهنگی کشور منعکس کنیم.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری به انجام کار فوق‌العاده، لازم است طرح‌ها میان‌بخشی و با کمک سازمان‌های مردم نهاد باشد تا همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند بتوانیم در شاخص‌های اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی، فقر و فحشا و کودکان کار شاهد تغییر باشیم.
خامسی‌هامانه بیان کرد: این مهم مگر با مشارکت و همدلی، فکر و اندیشه و هم‌افزایی میان بخش‌های خصوصی و غیردولتی با دولتی محقق نمی‌شود.
وی خاطرنشان کرد: یکی از فعالیت‌های انجام شده از سوی دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری درج فرمی در سایت دفتر اجتماعی است تا طرح‌های مرتبط با حوزۀ اجتماعی از سوی ایده‌پردازان در آن منعکس شود که این طرح‌ها در هیئت اندیشه‌ورز و کمیتۀ علمی و در نهایت کارگروه تخصصی بررسی می‌شود.
گفتنی است در این جلسه در خصوص چگونگی تکمیل فرم‌های ارزشیابی توسط دستگاه‌های اجتماعی و فرهنگی استان توضیحاتی ارائه و از مدیران خواسته شد اولویت کاری دستگاه خود و مجموعه اقدامات، برنامه‌ها، طرح‌ها و پروژه‌هایی که در راستای اهداف کاری انجام می‌شود را به استانداری ارسال کنند.
 
 
 
 
منبع:استانداری یزد
 
 

بخش نظردهی بسته شده است..