امام ‌جمعه ابرکوه:

بانوان باید تقویت توان اقتصادی جامعه را دنبال کنند

امام‌جمعه ابرکوه در حاشیه آیین افتتاحیه اولین بازارچه موقت تولیدات خانگی بانوان، گفت: بانوان باید از تفکر پشت‌میزنشینی فاصله گرفته و به دنبال تقویت توان اقتصادی زندگی خود و جامعه باشند.

به گزارش یزدی نیوزحجت الاسلام «سید ابراهیم حسینی» تصریح کرد: تولیدات خانگی می‌تواند رفته‌رفته به صنایعی تبدیل شود که به سهم خود بخش عظیمی از مشکلات اقتصادی و معضل بیکاری را برطرف کند. 

 
وی افزود: در همین راستا همه ما مسئولین باید اقدامات لازم را انجام دهیم تا عملاً هر خانه به یک کارگاه تبدیل شود و دیگر در کشور مشکلی به نام بیکاری نداشته باشیم. 
 
حسینی تأکید کرد: بانوان باید به این باور برسند که سبک زندگی‌شان به سمت تولید حرکت کند، از تفکر پشت‌میزنشینی فاصله گرفته و به دنبال تقویت توان اقتصادی زندگی خود و جامعه باشند.
 
«ناصر زارع» رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه نیز در حاشیه این برنامه به تشکیل مجمع بانوان کارآفرین شهرستان با حضور بیش از ۶۰ بانوی کارآفرین از سال گذشته، تصریح کرد: این بازارچه موقتی راستای رفع مشکل بازاریابی محصولات و محلی برای عرضه آنها، در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه راه‌اندازی شده و در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای توقف آن وجود ندارد. 
 
وی با بیان این که ایجاد بازارچه دائمی عرضه محصولات تولیدی بانوان نیز در دستور کار قرار داد، اظهار کرد: شعار مجموع بانوان کارآفرین، «هر خانه یک کارگاه است» لذا کلیه بانوانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند اما تاکنون اقدامی جهت گرفتن غرفه در بازارچه نکرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجموعه بانوان کارآفرین بپیوندند. 
 
یادآور می‌شود؛ اولین بازارچه موقت عرضه تولیدات خانگی بانوان ابرکوهی با حضور امام ‌جمعه ابرکوه و به همت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شهرداری و آموزش‌ و پرورش در محل پارک بانوان افتتاح شد. 
 
در این بازارچه محصولاتی که بانوان در خانه تولید می‌کنند از جمله انواع فرآورده‌های محصولات کشاورزی، پوشاک، عروسک، کیف، محصولات غذایی و مواد مشابه عرضه می‌شود. 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..