معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار:

استانداری یزد اجرای سامانه جامع اداری و مالی را به عنوان پایلوت کشوری زمینه سازی کند/ سیستم های نوین، تقویت کننده مدیریت صحیح اطلاعات

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سیستم های نوین را تقویت کننده پردازش و مدیریت صحیح اطلاعات دانست و گفت: استانداری یزد اجرای سامانه جامع اداری و مالی را به عنوان پایلوت کشوری زمینه سازی کند

به گزارش یزدی نیوزکمیته فناوری اطلاعات و توسعه دولت الکترونیک استانداری در موضوعات برنامه ریزی برای اجرای سامانه جامع اداری و مالی، جداسازی فیزیکی اینترنت از شبکه داخلی و راه اندازی زیرساخت کار از راه دور به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد و با حضور اعضا تشکیل جلسه داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در این نشست بیان کرد: زمینه سازی برای اجرای سامانه جامع اداری و مالی در استانداری یزد با توجه به اینکه در کشور نیز هنوز به این شکل توجه نشده است جایگاه ارزشمندی دارد و بر این باوریم که می تواند به صورت پایلوت اجرایی شود.
«علی زینی وند» افزود: در این راستا ارزیابی های صورت گرفته، نظرات کارشناسی و تجربی موفق جمع بندی و ظرفیت های تخصصی در حوزه  ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز شناسایی و بر این اساس تصمیمات مدیریتی برای برنامه ریزی و یا اجرای این طرح صورت گیرد.
زینی وند خاطرنشان کرد: ضروری است ساز و کار مناسبی برای بهره مندی هر چه بیشتر استان از سیستم های جامع و نوین در پردازش و مدیریت صحیح اطلاعات مورد توجه قرار گیرد زیرا بر اساس پیشرفت علمی و تخصصی روز دنیا دیگر نمی توان با شیوه های سنتی و کاغذی به شکل موثر عمل کرد.
وی ادامه داد: با توجه به جایگاه حاکمیتی استانداری یزد از یک سو و اهمیت شفافیت، سرعت و دقت بالا در سیستم های الکترونیک، شایسته است در این زمینه به صورت پیشرو عمل کنیم و با یکپارچه سازی زیرساخت ها به سمت تحقق هر چه سریع تر دولت الکترونیک گام برداریم.
معاون استاندار بیان کرد: سطح سواد جامعه ، حساسیت اجتماعی و پیشرفت علم به ویژه در حوزه ارتباطات شرایطی را نشان می دهد که علاوه بر مجموعه استانداری ضرورت تجهیز سایر دستگاه های اجرائی نیز به سیستم های یکپارچه مدیریتی و خدمات رسان احساس می شود و لازم به اقدام است.
زینی وند افزود: راه اندازی و تقویت سیستم های کار از راه دور عاملی است که فعالیت های مدیریتی و کارشناسی را جدا از ساعت اداری نیز سرعت می بخشد و سایر استان های کشور در این زمینه اقداماتی انجام داده اند که نمونه های موفق آن قابل الگوبرداری می باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در پایان با تاکید بر اهمیت ایمن سازی شبکه های نرم افزاری گفت: برای جداسازی و تقویت امنیت شبکه، ظرفیت های موجود مجموعه استانداری بررسی گردد، کار در این زمینه شروع و پروژه های تکمیلی نیز در دو مرحله پیش بینی و  در جهت زمینه سازی اجرایی برآورد هزینه شود.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..