معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار:

سامانه پایش توسعه استان؛ زمینه راستی آزمایی و دسترسی به آمار واقعی را فراهم می سازد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد با تاکید بر تلاش در مسیر مشخص شدن وضعیت استان در مولفه های مختلف گفت: سامانه پایش سطح توسعه یافتگی استان؛ زمینه راستی آزمایی و دسترسی به آمار واقعی را فراهم و پایه گذاری می کند.

به گزارش یزدی نیوزدومین نشست بررسی سامانه پایش توسعه استان به ‌ریاست "‌علی زینی وند" معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار با هدف بررسی وضعیت گزارش های ارائه شده در این سامانه برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در این جلسه بیان کرد: ایجاد و فعال سازی سامانه پایش توسعه یافتگی استان ها از سوی دولت تدبیر و امید در سطح کشور زمینه خوبی است تا به مرور بتوان در یکسان سازی اطلاعات و واقع نگری های آماری قدم های موثری برداشت.
«علی زینی وند» افزود: اگر از سوی دستگاه های اجرایی و نهادهای متولی در تکمیل فرآیند این سامانه پیشنهادات و یا اصلاحاتی مورد نظر باشد، این موارد جمع بندی و به مسئولان مربوطه در وزارت کشور انعکاس داده می شود تا بتوان با منطق بیشتری اطلاعات لازم را تکمیل کرد.
زینی وند خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی مختلف نسبت به شناسایی شرایط استان و فعالیت های مربوط به حوزه خود با نگاه کارشناسی و تلاش جدی به فعالیت بپردازند و نتایج حاصل از بررسی های صورت گرفته را با دستگاه های همسو و نهادهایی که زمینه های مشترک فعالیت دارند، مقایسه‌کنند و تطبیق دهند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در پایان سخنان خود گفت: امید است با جمع آوری و ثبت اطلاعات لازم در سامانه پایش از یک سو و تحلیل مواردی که نیازمند تغییر و بررسی بیشتری دارند، این سامانه بتواند زمینه راستی آزمایی و دسترسی به آمار واقعی و منسجم برای برنامه ریزی کارآمد در مسیر آینده نگری و توسعه استان را فراهم سازد.
گفتنی است در سامانه پایش، سطح توسعه یافتگی استان ها با بکارگیری ‌نزدیک به ٥٥٠ قلم آماری در ٨ محور اصلی و محاسبه شاخص های موثر در توسعه، تلاش می شود تا به صورت مستمر وضعیت استان ها مورد پایش قرار گیرد و بر این اساس اجرای این طرح از سوی وزارت کشور در تمام استان ها به صورت همزمان آغاز شده است.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..