مدیر کل بهزیستی یزد:

سرمایه‌گذاری خوبی در آموزش مهارت‌های زندگی نکرده‌ایم

مدیر کل بهزیستی استان یزد گفت: عدم تداوم زندگی در 5 سال اول زندگی مشترک نشان می‌دهد، سرمایه‌گذاری خوبی در آموزش مهارت‌های زندگی به فرزندانمان در این دوره نکرده‌ایم.

به گزارش یزدی نیوز«جلیل عفتی» با بیان این مطلب در مراسم افتتاح مرکز مشاوره بلوریان در یزد به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی، با تاکید بر مهارت‌ آموزی و مهارت پروری در خانواده، عنوان کرد: وقت و هزینه‌ای که صرف آموزش کودکان می‌شود، متناسب با وقت و هزینه که صرف تربیت و مهارت‌های اجتماعی آنها می‌شود، نیست. 

 
وی افزود: فرزندان ما وقتی وارد فضای زندگی مشترک می‌شوند، مهارت برقراری ارتباط و تعامل با سایر افراد جامعه را ندارند و نمی‌توانند به عنوان یک انسان هنجار تعامل برقرار کنند و این به دلیل آن است که مهارت‌های زندگی به فرزندان نیاموخته‌ایم.
 
عفتی ابراز امیداواری کرد: گسترش مراکز مشاوره در سطح استان زمینه‌های بهتر زیستن هر چه بیشتر جامعه فراهم شود. 
 
مدیر کل بهزیستی استان یزد همچنین در مراسم افتتاح پنجمین مراکز رفاه خانواده و کودک بهزیستی استان در شهر یزد گفت: هدف از راه اندازی مراکز رفاه کودک و خانواده را فراهم آوردن خدمات مراقبتی و پرورشی برای کودکان در راستای تحکیم بنیان خانواده   است. 
 
وی گفت: آموزش مهارت‌های زندگی به کودکان بر پایه فرهنگ دینی و ملی، ارتقای سطح مهارت‌های والدینی، فراهم آوردن امکان مراقبت از کودکان در ساعت عدم حضور والدین و سرپرستان آن‌ها از دیگر اهداف این مراکز است.  
 
وی افزود: در چارچوب این مرکز مجموعه خدماتی نظیر مراقبت روزانه، انجام تکالیف مدرسه، مددکاری اجتماعی، مشاوره، اردو‌های فرهنگی، تفریحی، فعالیت‌های فوق برنامه و دوره‌ها و جلسات آموزشی ویژه خانواده‌ها تعریف شده است خدمات بصورت ساعتی و تمام  وقت ارائه می‌گردد. 
 
مدیر کل بهزیستی استان بر توسعه مراکز رفاه خانواده و کودک در سطح استان تاکید کرد و گفت: امروز پنجمین مرکز رفاه کودک و خانواده به بهره برداری رسید و در نظر داریم در آینده این مراکز گسترش بیشتری یابد. 
 
عفتی ارتقای مهارت اجتماعی و شهروندی کودکان در مراکز کودک و خانواده را یادآور شد و گفت: در این مراکز، کودکان ساعاتی که مایل هستند حضور می‌یابند و با محور بازی، تجربه و خلاقیت به رشد همه جانبه کودک توجه می‌شود. 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..