رییس بهزیستی میبد:

بیش از یک سوم جمعیت میبد نیازمند مناسب‌سازی معابر هستند

رییس بهزیستی میبد با بیان این که بیش از یک سوم جمعیت این شهرستان نیازمند مناسب‌سازی شهری هستند، گفت: با پیگیری‌های بعمل آمده تاکنون 60 درصد ادارات و بانک‌ها مناسب‌سازی شده‌اند.

به گزارش یزدی نیوز«سید محسن فلاح» در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته بهزیستی، کمک به محرومیت‌زدایی و پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی از اهم اهداف سازمان بهزیستی است.

 
وی مهمترین رکن اجتماعی هر جامعه را خانواده برشمرد و افزود:خانواده به عنوان مهمترین رکن اجتماعی هر جامعه جایگاه ویژه و خاصی دارد به طوری که بنیان خانواده نقشی موثر در ایجاد جامعه‌ای سالم و هدفمند دارد.
 
فلاح در این باره به آسیب اجتماعی طلاق در جامعه اشاره و بیان کرد: طلاق نه تنها خود یک آسیب اجتماعی به شمار می‌آید بلکه عامل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی نیز در جامعه است که می‌تواند طیف وسیعی از جامعه را درگیر خود سازد.
 
وی ادامه داد: به همین دلیل نیز بهزیستی در راستای تحکیم بنیان خانواده‌ها با ارائه آموزش‌های پیش از ازدواج سعی در پیشگیری از بروز این آسب و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از ان در جامعه دارد.
 
رییس بهزیستی میبد در این باره از عدم شناخت کافی طرفین ازدواج از یکدیگر، بی‌اطلاعی از معیارهای لازم برای تشکیل یک زندگی سالم و تصمیمات عجولانه و احساسی در زندگی و تشکیل آن را از عوامل زمینه‌ساز طلاق در جامعه ذکر کرد.
 
وی از خانواده‌ها خواست تا دراین خصوص وسواس بیشتری خرج دهند و جوانان خود را پیش از ازدواج در کلاس‌های دانشنامه ازدواج مشارکت دهند.
 
فلاح پیشگیری از معلولیت‌ها را از دیگر اولویت‌های بهزیستی خواند و در این مورد خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقات ژنتیک میبد به عنوان اولین مرکز ژنتیک جنوب شرق کشور که به لحاظ برخورداری از تجهیزات آزمایشگاهی مدرن و پیشرفته و ارائه خدمات با تعرفه‌های دولتی از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است، در همین راستا ایجاد شده است.
 
وی از ارائه خدمات به تمام خانواده‌ها به ویژه زوج‌های در معرض خطر تولد فرزندان معلول و نیز خانواده‌های دو معلولیتی در این مرکز برای مشاوره و اقدامات پیشگیرانه خبر داد.
 
رییس بهزیستی میبد در ادامه مناسب‌سازی معابر برای  معلولان، سالمندان،جانبازان و کودکان را از دیگر برنامه‌های بهزیستی نام برد و گفت: بیش از یک سوم جمعیت شهرستان میبد نیازمند مناسب‌سازی شهری هستند که با پیگیری‌های بعمل آمده تاکنون ۶۰ درصد ادارات و بانک‌ها مناسب‌سازی شده‌اند.
 
وی در این مورد اضافه کرد: البته در رابطه با مناسب‌سازی فضاهای عمومی مانند پارک‌ها و پیاده‌روها اقدامات چشمگیری در میبد صورت نگرفته و متاسفانه مغازه‌دارها در خیابان های اصلی شهر با ایجاد سد معبر و چیدن اجناس مغازه خود در پیاده‌رو، افراد خاص را در تردد دچار مشکل می‌کنند.
 
وی ادامه می‌دهد: از طرفی اختلاف سطح پیاده‌روها و عدم وجود پیاده‌رو در بعضی مکان‌ها، مشکلات دیگری است که این قشرآسیب پذیر از جامعه با آن درگیر هستند. 
 
رییس اداره بهزیستی میبد، مشارکت‌های مردمی را راهگشای حل بسیاری از مشکلات این اداره خواند و اظهار کرد: جذب مشارکت‌های مردمی در تمام زمینه‌ها می‌تواند کمک بزرگی به این نهاد باشد و می‌تواند بهزیستی را به اهداف خود برساند.
 
فلاح با بیان این که شعار امسال بهزیستی «بالندگی و صیانت اجتماعی با توسعه به زیستن» است، گفت: با توجه به نامگذاری ۲۱ تا ۲۹ تیرماه به عنوان هفته بهزیستی در نظر داریم در این هفته ویژه‌برنامه‌های نظیر نواختن زنگ هفته بهزیستی در مهدهای کودک، دیدار با امام جمعه و فرماندار، افتتاح مرکز مشاوره گلشن راز، آغاز اجرای طرح تحقیقاتی پیشگیری از معلولیت‌ها در خانواده‌های دو معلولی، افتتاح ساختمان جدید موسسه آستان امید، افتتاح ساختمان جدید مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی‌ ذهنی زیر ۱۵سال سارینا، برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های معلولان و سالمندان، برگزاری مشاوره گروهی اورژانس اجتماعی، بازدید از طرح‌های اشتغال موفق، برگزاری مسابقات ورزشی و اردویی کارکنان و بازدید از منزل توانخواهان و مددجویان را برگزار کند.
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..