در جلسه هماهنگی راهداری و هلال احمر یزد مطرح شد؛

ضرورت برنامه‌ریزی برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین در مسیر بازگشت

مشاور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد بر ضرورت برنامه ریزی برای خدمت رسانی به زائران اربعین در مسیر بازگشت تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوزمهدی بهنیافر در جلسه هماهنگی با هلال احمر استان یزد برای خدمت‌رسانی به مسافران اربعین اظهار داشت: همه برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای سفر اربعین به کربلا، مربوط به رفت مسافران است و لازم است برای بازگشت زائران نیز برنامه ریزی شود.

 
وی بیان کرد: باید به نحوی برنامه ریزی کنیم که در مسیر بازگشت زائران نیز امکانات و خدمات داشته باشیم.
 
بهنیافر خاطرنشان کرد: زائران برای مسیر رفت شور و هیجان خاصی دارند و امکانات نیز به خوبی فراهم است اما برای مسیر بازگشت که هم خستگی پیاده‌روی را دارند و هم مشکلات سفر را پشت سر گذاشته‌اند، هیچ برنامه خاصی نیست در حالی که اصل مسئولیت ما در بحث بازگشت است.
 
وی افزود: متاسفانه از روز اربعین به بعد همه خدمات قطع می شود و در حالی که هنوز زائرانی روزها بعد از اربعین در حال بازگشت هستند، هیچ امکاناتی حتی آب و غذا و … برای آنها پیش بینی نشده است.
 
بهنیافر بیان کرد: اغلب زائران بعد از اربعین وسط بیابان بدون هیچ غذا و آب و امکانات دیگر سرگردان هستند و سال گذشته در زمینه این مسائل مشکلاتی وجود داشت که امیدواریم امسال رفع شود.
 
وی همچنین با بیان اینکه هیچگونه اطلاع رسانی در مرز چذابه به صورت رسمی انجام نمی شود، افزود: اگر ارگانی این اطلاع رسانی را بر عهده بگیرد، از سرگردانی مردم کاسته می شود در حالی که اکنون نه تابلوی اطلاع رسانی وجود دارد و نه فردی برای راهنمایی و اطلاع رسانی به مردم در نظر گرفته شده است.
 
بهنیافر تاکید کرد: اگر بین ارگان‌ها هماهنگی هایی وجود داشته باشد، می توانیم خدمات را به بهترین نحو ممکن ارائه دهیم و لازم است دستگاه‌های خدمات رسان از جمله مدیریت بحران، پدافند غیرعامل، اورژانس، هلال احمر، راهداری و … به شکل هماهنگ‌تری به زوار خدمت‌رسانی کنند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..