معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار:

استان یزد در حوزه ایجاد مشاغل دانش بنیان موج آفرین باشد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان بر ایجاد موجی از اشتغال در حوزه دانش بنیان، فناوری و آی‌سی‌تی استان تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوزنشست کارگروه تخصصی اشتغال استان به ریاست "محمود زمانی قمی" استاندار یزد ‌و با حضور "علی زینی و‌ند" معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، "‌جعفر نخستین" ‌مدیرکل حوزه استاندار، فرمانداران و اعضای این کارگروه در تالار کوثر استانداری برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در این نشست گفت: برای ایجاد موج اشتغال در حوزه شرکت های دانش بنیان و آی‌سی‌تی استان باید موانع و مشکلات ‌پیش رو برداشته و راهکارهای لازم در این زمینه ارائه شود.
"علی زینی وند" با اشاره به تلاش های مدیران برا‌ی رشد اشتغال در استان به ویژه در حوزه اشتغال روستایی و عشایری، افزود: با وجود ارائه طرح‌های بسیار ‌در این بخش اگر فرمانداران محترم می‌توانند طرح‌های بسیار ویژه با تولید اشتغال بالا و مطمئن را شناسایی و با اولویت معرفی کنند تا در کوتاه ترین زمان ممکن در کارگروه تخصصی اشتغال استان مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گیرد.
زینی وند در رابطه با پشتیبانی طرح مشاغل خانگی در استان، ‌خاطرنشان کرد: سهم استان یزد در این طرح ۱۶۰ تا ۱۷۰ میلیارد ریال اعلام شده است که باید سهم دستگاه‌هایی مانند جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، فنی و حرفه ای و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای جذب این اعتبار حداکثر تا ۱۰ روز آینده مشخص شود.
گفتنی است در این نشست گزارشی از عملکرد بانک های عامل استان در طرح اشتغال روستایی عشایری، گزارشی تحلیلی از ظرفیت استا‌ن در رسته دامهای سبک و سنگین و گزارشی از بررسی و تصمیم گیری در رابطه با طرح های متقاضیان اخذ تسهیلات اشتغال زایی پایدار در مناطق روستایی و عشایری استان ارائه شد.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..