اختصاص رتبه پنج کشوری در پرداخت تسهیلات اشتغال به یزد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، گفت: استان یزد رتبه پنجم کشوری در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی را خود اختصاص داده است.

به گزارش یزدی نیوز«محمدحسین ریاحی» در کارگروه تخصصی اشتغال استان با اشاره به عملکرد بانک‌های عامل در ارتباط با پرداخت تسهیلات به متقاضیان در طرح اشتغال فراگیر در یزد اظهار کرد: ۱۷۰ میلیارد تومان به یزد تخصیص داده شد که ۱۳ درصد از اعتبار تخصیصی به استان پرداخت و در کشور رتبه ۵ را در این طرح به خود اختصاص داده است .

 
وی با بیان این‌که استان‌های لرستان، گیلان، اردبیل، همدان و یزد جز پنج استان برتر در جذب سهمیه اختصاص یافته در طرح اشتغال فراگیر هستند،‌افزود: علت اصلی عدم استقبال متقاضیان از طرح اشتغال فراگیر، سود بالای این طرح است که سبب می‌شود متقاضی میل و رغبتی در جهت سرمایه گذاری در این بخش نداشته باشد .
 
دبیر کارگروه اشتغال استان یزد، گفت: سود طرح اشتغال فراگیر ۱۸ درصد است که در مقایسه با طرح اشتغال روستایی عشایری که کمتر از آن است متقاضی کمتری دارد و به نسبت متقاضیان فعالیت در بخش اشتغال روستایی بیشتر از بخش‌های دیگر است .
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به این‌که برخی از بانک‌های عامل در استان یزد، در طرح اشتغال فراگیر عمل کرد متفاوتی داشتند،‌ تصریح کرد: برخی از بانک‌ها نسبت به سهمیه اختصاص یافته، یا پرداختی نداشتند و یا عملکرد مناسبی نداشتند که نیازمند بررسی مسائل پیش آمده در این زمینه است .
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: در آئین نامه ابلاغی عنوان شده است که تا سقف یک و نیم برابر سهمیه تسهیلات صددرصدی استان باید طرح مصوب شود و با توجه به اینکه ما در استان یزد رقمی نزدیک به سه برابر را به تصویب رساندیم پیشنهاد می‌شود به منظور جلوگیری از نارضایتی متقاضیان تا تعیین تکلیف طرح‌های معرفی شده یک ماه را طرح مصوب در قالب کمیته فنی شهرستانی و استانی نداشته باشیم تا پرداختی‌ها مشخص شود .
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..