۴ عضو هیات علمی دانشگاه یزد در جمع دانشمندان برتر جهان

دکتر «علی مصطفایی‌پور» عضو هیات علمی دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه یزد براساس داده‌های اخیر پایگاه استنادی طلایه‌داران علم تامسون رویترز( ISI-ESI )، در بین یک درصد دانشمندان برتر جهان در سال 2018 قرار گرفت.

به گزارش یزدی نیوزدکتر مصطفایی‌پور اولین دانشمند برتر در بین کل رشته‌های مهندسی استان یزد است که در این جایگاه قرار گرفته است. 

 
این استادیار دانشگاه، در کارنامه پژوهشی خود عنوان پژوهشگر نمونه دانشگاه را دارد. ضمناً وی تاکنون چهار کتاب فارسی و یک فصل کتاب انگلیسی به چاپ رسانده ‌است، سه ثبت اختراع و چندین جایزه در کنفرانس‌های بین‌المللی معتبر خارج از کشور نیز از دیگر افتخارات و دستاوردهای دکتر مصطفایی‌پور است. وی عضو هیات تحریریه ۱۰ ژورنال خارجی، سردبیر میهمان دو نشریه خارجی و همچنین سردبیر یک نشریه آمریکایی در رابطه با انرژی است. 
 
دکتر مصطفایی پور همچنین ۸۶ مقاله کنفرانس‌های بین‌المللی ارایه و به چاپ رسانده و دارای ۷۶ مقاله در ژورنال‌های آی.اس.آی با ضریب بالای Q 1 است.
 
وی تاکنون عضو کمیته علمی ۱۷۷ کنفرانس بین‌المللی بوده که اکثر آنها در آمریکا برگزار شده است و کارهای تحقیقاتی به اتمام رسیده‌اش ۱۸ مورد است. 
 
شایان ذکر است، در دانشگاه یزد پیش از این دکتر «بیژن دواز»، دکتر «محمد مظلوم» و دکتر «حمیدرضا زارع» سه عضو هیأت علمی از پردیس علوم به این افتخار دست یافته بودند. 
 
پایگاه استنادی طلایه‌داران علم تامسون رویترز ( ISI-ESI ) براساس فعالیت ۱۰ سال اخیر پژوهشگران دانشگاه‌های مختلف به ارایه فهرستی از دانشمندان برتر دنیا می‌پردازد که براساس آخرین تحولات در شبکه علم بین‌الملل به‌روزرسانی می‌شود. 
 
معیار انتخاب پژوهشگران برتر، تعداد استنادهای صورت‌گرفته به تولیدات علمی آن‌ها در رشته‌ و حوزه‌های موضوعی بیست و دو گانه مورد ارزیابی این پایگاه است.
 
بر همین اساس پژوهشگرانی که بر اساس مقالات چاپ‌ شده خود، بالاترین استناد را داشته‌اند، مرتب‌سازی و سپس یک درصد برتر آن‌ها، در حوزه‌های مختلف انتخاب و معرفی می‌شوند.
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..