معاون استاندار یزد:

یزد ظرفیت‌های خوبی برای توسعه مراودات تجاری با چین و ایتالیا دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد از وجود ظرفیت‌های بزرگ در استان برای توسعه مراودات تجاری با چین و ایتالیا خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزعلی‌ زینی‌وند صبح امروز در نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های اقتصادی میان سرمایه‌گذاران ایتالیا و چین با استان یزد اظهار داشت: یزد در زمینه‌های مختلف از جمله انرژی خورشیدی،‌ راه، خطوط ریلی و هوایی، صنایع مستقر در استان، جاذبه های گردشگری و … ظرفیت‌های قابل توجهی دارد که امکان توسعه مراودات تجاری خارجی را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران و استان یزد در حال حاضر بیشترین و بهترین مراودات تجاری را با چین و ایتالیا دارد، عنوان کرد: استان یزد در صدد افزایش و ارتقاء این مراودات در زمینه‌های متنوع‌تری است.

زینی‌وند تصریح کرد: رویکرد و هدف مقامات کشور ما همچنین برنامه مسئولان ارشد استان یزد، توسعه سرمایه گذاری خارجی است بر این اساس باید از همه ظرفیت‌ها استان برای تحقق این امر استفاده کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد با تاکید بر لزوم تسهیل روند سرمایه گذاری خارجی در استان یزد تاکید کرد: باید از ظرفیت‌های نظیر انرژی خورشیدی در استان یزد به بهترین نحو ممکن استفاده شود.

زینی‌ند خاطرنشان کرد: یزد بهشت انرژی خورشیدی ایران و دارای ظرفیت های متنوع سرمایه گذاری است و بهترین معادن و معادن بزرگ دنیا در این استان قرار دارد.

وی یادآور شد: همچنین یزد ظرفیت بالایی در حوزه نساجی، کارخانجات صاحب نام تولید فولاد، صنایع دستی صاحب نام در دنیا  دارد و دارای آینده روش در حوزه گردشگری است.

زینی‌وند ادامه داد: با ظرفیت هایی خوبی که در یزد وجود دارد هرگونه سرمایه گذاری در این استان توجیه پذیر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد اظهار امیدواری کرد: یزد بتواند در زمینه انرژی خورشیدی اقدامات موفقی برای جذب سرمایه گذاری‌های خارجی به ویژه از کشورهایی نظیر چین و ایتالیا داشته باشد.

 

 

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..