۳۰ هکتار از مراتع ارتفاعات روستای منشاد طعمه حریق شد

مدیر کل منابع طبیعی استان یزد با اشاره اطفای حریق 30 هکتار از مراتع واقع در ارتفاعات جذرین روستای منشاد، عامل این حریق را سهل‌انگاری مسافران و گردشگران اعلام کرد.

به گزارش یزدی نیوز«محمدرضا آخوندی» که در محل حادثه حضور یافته بود، تصریح کرد: سهل‌انگاری و بی‌توجهی گردشگران و مسافران باعث بروز آتش‌سوزی در ارتفاعات جذرین منشاد شده و در اثر این حریق ۳۰ هکتار از مراتع منطقه از بین رفته است. 

 
وی  با بیان این که در حال حاضر این آتش‌سوزی مهار شده است، اضافه کرد: عاملان این حادثه شناسایی و به مقام قضایی تحویل خواهند شد. 
 
مدیر کل منابع طبیعی استان در ادامه نیز از مردم خواست چنانچه به مناطق ییلاقی استان سفر می‌کنند، مواظب منابع طبیعی، درختان و پوشش گیاهی این مناطق باشند. 
 
«حسین دهقان» دهیار روستای منشاد از توابع بخش مرکزی مهریز که در فاصله ۶۵ کیلومتری از مرکز استان واقع شده است نیز در این رابطه  گفت: آتش سوزی در ارتفاعات و مراتع غربی جذرین منشاد  اتفاق افتاد.
 
وی افزود: خوشبختانه این حریق با تلاش بی‌وقفه پایگاه بسیج منتظران مهدی(عج)، مردم محلی‌، اعضای منابع طبیعی، هلال احمر و محیط‌بانان به طور کامل اطفا شد.
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..