معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار تاکید کرد:

وجود اراده بسیار جدی برای تسهیل در روند سرمایه گذاری خارجی در استان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد در نشست امضای تفاهم نامه سرمایه گذاری شرکت های ایتالیایی و چینی در یزد در حوزه انرژی خورشیدی، ‌گفت: هرگونه سرمایه‌گذاری در ‌استان یزد با ظرفیت‌های متنوع این استان توجیه پذیر است.

به گزارش یزدی نیوز شرکت ایتالیایی دنیکون و شرکت چینی ساینو استیل برای احداث نیروگاه و پنل های خورشیدی در استان یزد در مرکز خدمات سرمایه گذاری استان تفاهم نامه امضا کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در این نشست بیان کرد: دو کشور ایتالیا و چین کشورهایی هستند که جمهوری اسلامی ایران بیشترین مبادلات تجاری را با آنها دارد.
"علی زینی وند" ادامه داد: استان یزد نیز یکی از بیشترین مبادلات و مراودات تجاری را با کشورهای ایتالیا و چین دارد و ذهنیت ما نسبت به این دو کشور بسیار مثبت است.
وی افزود: اراده بسیار جدی در سطح مقامات کشور ‌ایران و استان یزد برای تسهیل در روند سرمایه گذاری خارجی وجود دارد.
زینی وند با اشاره به پتانسیل های فراوان استان یزد در حوزه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: هرگونه سرمایه گذاری در یزد با این ظرفیت‌های متنوع و متکثر توجیه‌پذیر است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گفت: استان یزد، بهشت انرژی خورشیدی است و آمادگی کامل داریم در این حوزه ‌از سرمایه گذاران خارجی نهایت استقبال را داشته باشیم.
وی ادامه داد: همچنین بزرگترین معادن دنیا در این استان قرار دارند و صنایع تولیدی متنوع با نزدیک به ٤٠٠٠ واحد صنعتی در یزد فعالیت می‌کنند.
زینی وند افزود: ظرفیت بسیار بالای استان در حوزه ‌صنعت نساجی، وجود کارخانجات صاحب‌نام تولید فولاد، صنایع دستی ‌مهم و آینده روشن در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری با توجه به ثبت شهر یزد به عنوان شهر میراث جهانی، از دیگر ظرفیت‌های استان یزد است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: ‌استان یزد در مرکز ایران واقع و ظرفیت‌های بالای ریلی، جاده ای و هوایی همگی در این استان فراهم است.
در ادامه این نشست شرکت ایتالیایی دنیکون و شرکت چینی ساینو استیل به منظور احداث ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در مقیاس ۱۰ تا ۳۰ مگاوات ، احداث ۲۰ هزار نیروگاه خانگی ۵ کیلو وات و احداث کارخانه تولید پنل های خورشیدی با ‌ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار و مقامات استان یزد، تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری امضا کردند.
‌گفتنی است شرکت دنیکون ایتالیا شرکتی است که در زمینه شناسایی، ارتقا و توسعه فرصت های سرمایه گذاری بین المللی با توجه ویژه به منابع انرژی های تجدیدپذیر فعال است ‌و شرکت ساینو استیل چین یک شرکت پیمانکار بین المللی در حوزه مربوط به انرژی تجدیدپذیر می باشد.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..