سال آینده برگزار می‌شود

اجلاس جهانی شهر پایدار در یزد

رئیس بنیاد جهانی انرژی از برگزاری اجلاس جهانی شهر پایدار در شهر یزد در سال۲۰۱۹ با حضور نمایندگان ۵۰کشور دنیا خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزرئیس بنیاد جهانی انرژی در نشستی شهر یزد را میراثی ارزشمند، بی نظیر و ماندگار از  گذشتگان دانست و افزود: این شهر ظرفیت معرفی به عنوان مرکز پایداری دنیا را دارد و باید این میراث ارزشمند که از گذشتگان به یادگار مانده برای ایندگان نیز نگهداری شود.

ولفگانگ نیومن افزود: شهر یزد از بعد تاریخی و فرهنگی دارای بستر های فنی، مهندسی و مدیریتی در مدیریت بهینه توزیع و مصرف منابع، بخصوص انرژی و آب است. 
وی گفت: درهمین راستا بنیاد جهانی انرژی با توجه به نگاه حفاظت محور مدیریت شهری و با هدف معرفی این ظرفیت جهانی موجود در ایران، شهر یزد را از بعد تاریخی و فرهنگی بعنوان شهر پایدار سال۲۰۱۷ به جهانیان معرفی نمود.
شهردار یزد در حاشیه انعقاد این تفاهم نامه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیمای مرکز یزد با اشاره به اینکه این تفاهم نامه از زمان امضاء آن به مدت دو سال اعتبار دارد گفت: انجام فرایند اموزش و بازدیدهای علمی و صنعتی برای متخصصین معرفی شده از سوی شهرداری یزد و حمایت از نمایشگاههای ملی و بین المللی در حوزه های توسعه پایدار شهری از محورهای همکاری این تفاهم نامه است.
جمالی نژاد افزود:توسعه گردشگری پایدار و تبادل دانش و اطلاعات مرتبط با گردشگری از محورهای دیگر همکاری های فیما بین است.
وی استفاده از علوم مختلف و تجارب سایر کشورها بخصوص در حوزه معماری و آشنایی هر چه بیشتر مدیران شهری با دانش جدید در عرصه  پایداری شهری را از دستاوردهای این تفاهم نامه برای شهر یزد عنوان کرد.
 همکاری در توسعه دانش روز و پایداری رفتارها و پیاده سازی عملکردهای مدرن جهانی در حوزه مدیریت شهری شهر یزد با رویکرد سبز و دانش محور از اهداف انعقاد این تفاهم نامه به شمار می رود.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..