رییس پلیس فتای یزد مطرح کرد:

انتشار عکس‌های خصوصی در اینستاگرام در پی عوام فریبی دختر جوان

no-thumbs

رییس پلیس فتا استان یزد از دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی خانم مجرد در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر داد و گفت: کاربران باید به این نکته توجه داشته باشند که در اختیار داشتن تصاویر خصوصی دیگران به معنای اجازه انتشار در فضای مجازی نیست و انتشار تصاویر خصوصی دیگران تحت هر نام و عنوان جرم شمرده شده و با...

به گزارش یزدی نیوزسرهنگ « مرتضی ابوطالبی» در تشریح این موضوع اظهار کرد: در پی ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای یزد به دادخواهی دختر ۲۸ ساله یزدی مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی او در اینستاگرام، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت .

 
وی با بیان این‌که با بررسی های تخصصی و فنی متهم پرونده در اینستاگرام شناسایی شد، تصریح کرد: متهم مردی ۳۲ ساله ساکن یزد و نامزد سابق شاکیه بوده است .
 
رییس پلیس فتای یزد، گفت: متهم با توجه به مستندات دیجیتال کشف شده، به صراحت به بزه انتسابی خود اعتراف و مدعی بوده که شاکیه با توجه به اینکه در عقد موقت بنده بوده چندی پیش عکس‌های خصوصی وی را با فردی دیگر به عنوان نامزد جدیدش در اینستاگرام مشاهده نمودم و پس از تحقیق متوجه شدم که خود را مجرد معرفی نموده، با توجه به این موضوعات من نیز برای توجیه نامزد جدید وی، مستندات و عکس‌های خصوصی دو نفره خود و شاکیه را که قبلا با رضایت خودش با گوشی شخصی گرفته بودم برای نامزدش ارسال نمودم، با توجه به اظهارات و اعترافات متهم، پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب یزد ارسال گردید .
 
سرهنگ ابوطالبی تصریح کرد: طبق ماده ۱۷ فصل پنجم هتک حیثیت و نشر اکاذیب قانون جرایم رایانه‌ای، هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا دسترس دیگران قرار دهد، به حبس از ۹۱ روز تا دو سال یا جزای نقدی از پرداخت ۵ میلیون تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد .
 
وی گفت: با توجه به صحت ادعاهای متهم کاربران شبکه‌های مجازی به این نکته باید توجه داشته باشند که شبکه‌های اجتماعی فضای مناسبی برای تلافی و یا رفع و رجوع خصومت‌های شخصی نیست و کاربران باید در مورد قوانین و مجازات جرایم در فضای مجازی آشنا بوده تا از بروز هر گونه آسیب برای خود و دیگران در این فضا جلوگیری گردد .
 
رییس پلیس فتا یزد خطاب به والدین افزود: در مورد آشنایی‌هایی که در فضای مجازی با هر عنوان به طور مثال ازدواج صورت می‌گیرد باید دقت و تحقیقات لازم را اعمال نمایند تا به سلامت جسمی و روحی اعضای خانواده آسیبی وارد نگردد .
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..