مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد:

عملکرد مسئولان در جامعه اسلامی باورهای مردم به دین را شکل می‌دهد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: در جامعه‌ اسلامی، نوع عملکرد مسئولان، باورهای مردم به دین را شکل می‌دهد بنابراین عمل و گفتار مسئولان نباید متناقض با دستورات دینی باشد.

به گزارش یزدی نیوزحجت الاسلام سید محمدشریف حسینی کوهستانی، در نشستی خبری به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه به نظر می‌رسد اعتقادات جوانان نسبت به دین ضعیف‌تر شده است،‌ اظهار داشت: جوانان متدین بسیاری در کشور ما زندگی می‌کنند که خود می توانند الگو باشند اما اگر می‌بینیم که برخی جوانان نیز در زمینه اعتقادی ضعیف‌تر شده‌اند، دلایل متعددی دارد.

 
وی با تاکید بر اینکه نوع تبلیغ دین اسلام اثرگذاری بالایی دارد، عنوان کرد: هماهنگی، همدلی، هم‌افزایی و پرداختن به واقعیت‌های دین، نقش بسزایی در تبلیغ درست دین اسلام دارد.
 
حسینی کوهستانی با بیان اینکه ما در جامعه ای اسلامی زندگی می کنیم، افزود: در چنین جامعه ای مردم به مسئولان نگاه می کنند بنابراین عملکرد مسئولان نقش بسیار مهم و اثرگذاری در باورهای مردم نسبت به دین دارد.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد تصریح کرد: مسئولان باید عمل و گفتارشان به نحوی باشد که مردم اسلامی بودن آن را احساس کنند نه اینکه احساساتی، سیاسی و غیرعالمانه وارد کار شوند.
 
وی تاکید کرد: به طور قطع، دنیا دوستی، دنیا زدگی، بی توجهی به مردم و مشکلات آنها و … از مواردی است که اگر در جامعه اسلامی در بین مسئولان مشاهده شود، مردم باورهای خود را از دست می دهند.
 
حسینی کوهستانی خاطرنشان کرد: واقعیت دین این است که اگر دین را درست و منطقی ارائه ندهیم، با مشکل مواجه خواهیم شد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان گزارشی از عملکرد اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد در حوزه های مختلف اعزام مبلغ، مدارس صدرا، هیئت های مذهبی، اتحادیه قرآنی، تشکل‌های مذهبی و … پرداخت و اظهار داشت: در طول یک سال گذشته در استان یزد ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار اعزام مبلغ به سراسر استان انجام شده است.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد همچنین از برگزاری بیش از هزار و ۵۰۰ گفتمان دینی در استان یزد خبر داد و بیان کرد: در این گفتمان‌ها که اغلب در دانشگاه ها و مدارس برگزار شده، به شبهات دینی دانش آموزان و دانشجویان پاسخ داده شده است.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..