معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری:

حفظ وحدت ملی و گره گشایی از کار مردم مسئولیت مهم تمام بخش های کشور است/ حمایت ویژه دولت از توسعه مناطق محروم و اشتغالزایی روستایی

«سیدابوالفضل رضوی» با اشاره به حمایت ویژه و ارائه تسهیلات دولت مبنی بر توسعه مناطق محروم و اشتغالزایی روستایی بیان کرد: حفظ وحدت ملی و گره گشایی از کار مردم به ویژه در زمینه اشتغال، مسئولیت مهم تمام بخش های کشور است.

به گزارش یزدی نیوزپنجمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان در سال جاری با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، استاندار یزد، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، ‌نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، ‌مدیرکل حوزه استاندار، ‌فرمانداران و اعضای این کارگروه در تالار کوثر استانداری برگزار شد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهور در این جلسه گفت: برخی افراد در کشور هستند که صندلی مسئولیت را دوست دارند اما باید دانست که اگر می خواهیم به صندلی مسئولیت تکیه بزنیم باید تمام مسئولیت های آن را نیز متعهدانه بپذیریم.
«سیدابوالفضل رضوی» افزود: امروز یکی از مسئولیت های مهم تمام بخش های کشور گره گشایی از کار مردم و تواضع در برابر آن هاست و اگر می خواهیم گره گشایی کنیم باید برای گره یابی صحیح ؛ مطالعه،فکر ،اندیشه و تلاش مستمر داشته باشیم.
رضوی ادامه داد: یکی از اولویت های مهم کشور توجه و عمل به وحدت ملی است و حفظ وحدت نیز با حفظ حرمت اشخاص و مردم حاصل می شود و نمی توانیم حرمت شکنی کرده و تنها حرف از وحدت بزنیم.
وی افزود: اشتغال به عنوان مسئله دوم نیز موضوعی صرفا اقتصادی نمی باشد و حل بیکاری بسیاری از معضلات فرهنگی ،اجتماعی،سیاسی و امنیتی را نیز بهبود بخشیده و مرتفع می سازد و بی توجهی به حل مشکل بیکاری افزایش سایر تنش ها را نیز به همراه دارد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم  ریاست جمهور بیان کرد: از مدیران اجرایی تقاضا داریم اگر نظر و یا ضرورت اصلاحی نسبت به دستورالعمل های اقتصادی به ویژه در حوزه اشتغال و رسته های شغلی  مورد توجه دارند برای اصلاح و افزایش سرعت عمل در کارها به مجموعه دولت منعکس نمایند.
رضوی با تاکید بر فعال سازی ظرفیت نساجی استان یزد در عرصه تولید پوشاک و مشاغل مربوط به سنگ های قیمتی در حوزه معدن خاطرنشان کرد: در کارگروه اشتغال استان زنجیره ارزش افزوده و توانمندی های دانش بنیان در بخش های مختلف مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: در دولتی که به ناحق و با تهمت های ناروا محکوم است با اقشار فرودست ارتباط مناسبی ندارد، تسهیلات و حمایت های ویژه و بی نظیری در تاریخ این کشور برای توسعه و اشتغال مناطق محروم و روستایی اختصاص داده شده و در حال تقویت است زیرا تفاوت زیادی بین عمل و رفتار پوپولیستی وجود دارد.
رضوی خاطرنشان کرد: تسهیلات و شرایط حمایتی چندگانه ای در حوزه توسعه مناطق محروم و اشتغالزایی روستایی برای استان یزد در نظر گرفته و ابلاغ شده است و تمام روستائیان و عشایر این استان می توانند از این خدمات بهره مند شوند.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری در پایان سخنان خود بیان کرد: اگر استان ها از جمله یزد بتوانند در زمینه جذب اعتبارات در نظر گرفته شده به شکل رضایت بخشی عمل کنند سهم ٣٠ درصدی تشویقی اعتبار نیز به آن ها تعلق گرفته و در غیر این صورت همان میزان باقی مانده جذب نشده نیز به استانی فعال تر تعلق خواهد گرفت.
گفتنی است در این جلسه گزارش عملکرد استان یزد در زمینه تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی ارائه شد و مورد تبادل نظر قرار گرفت و سپس از تلاش های «محمد یارمند» مدیرکل سابق دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قدردانی و «محمود زارع رشکوییه » با حکم استاندار یزد به عنوان مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری معرفی شد.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..