معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار:

شرایط آشنایی هدفمند جوانان با محیط واقعی کار فراهم می شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد با اشاره به اینکه لازمه حرکت به سمت کارآمدی منابع انسانی در استان مهارت و حرفه آموزی است، گفت: شرایط آشنایی هدفمند جوانان با رویکرد آموزش و تمرین مهارت در محیط واقعی کار فراهم می شود.

به گزارش یزدی نیوزجلسه بررسی اجرای دستورالعمل طرح «مهارت آموزی در محیط کار واقعی» مبتنی بر اهداف آشنایی با محیط کسب و کار، تجربه و آماده سازی و ایجاد خودباوری در مهارت آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی عصر چهارشنبه ۳۰ خردادماه به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در این جلسه بیان کرد: اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی تاثیرات خوبی به همراه دارد زیرا مخاطب ما طیفی از جوانان تحصیلکرده یا جویای کار می باشند که بر مبنای این طرح زمینه فراگیری مهارت های لازم برای آن ها فراهم می شود.
«علی زینی وند» افزود: تجربه واقعی محیط کار نگاه عملیاتی و اجرایی را در متقاضیان شغل تقویت می کند و در محیط های شغلی از رویارویی با افراد تحصیلکرده و آکادمیک که با مهارت های اجرا آشنا نیستند فاصله می گیریم.
زینی وند ادامه داد: سال های زیادی است که در دنیا حرکت به سمت نگاه مهارتی نهادینه شده و موفقیت های خوبی نیز به همراه داشته است، خوشبختانه در کشور ما نیز اقبال نسبت به مدارس فنی و حرفه ای از سوی تمام اقشار جامعه افزایش یافته و باید این رویکرد به سایر فضاهای آموزشی نیز به شکل اثربخش وارد شود.
وی خاطرنشان کرد: طبق گزارش دانشگاه فنی و حرفه ای استان، علاقه و ورود دانشجویان به این دانشگاه افزایش یافته و  همواره نزدیک به ۹۰ درصد فارغ التحصیلان آن جذب بازار کار می شوند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گفت: برای اجرای طرح مهارت آموزی در استان باید کارگروه های این طرح تشکیل شوند و فرمانداران و دستگاه های اجرایی مرتبط با توجه به وضعیت آموزشی و اشتغال در کشور نسبت به آن آگاهی و اهتمام لازم را داشته باشند.
زینی وند افزود: توجه به اطلاع رسانی جامع نسبت به معرفی طرح و آسان سازی شرایط کارفرمایان در موضوعات قانون کار نیز مورد توجه قرار گیرد تا همزمان با  اجرای آن گزارش و اثرات مثبت کمی و کیفی قابل توجه ای از این موضوع حاصل شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در پایان سخنان خود بیان کرد: همایش و دوره آموزشی این طرح در زمان مناسب و با شرایط ارائه جذب مفاهیم و تکیه هدفمند بر مهارت آموزی شغلی نسل جوان برنامه ریزی و به زودی اجرای آن را شاهد خواهیم بود.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..