معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تاکید کرد:

جلب مشارکت‌های مردمی راهبرد اصلی در حوزه مبارزه با مواد مخدر/ یزد استان برتر در جذب مشارکت تشکل های غیردولتی در پیشگیری از اعتیاد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد و رئیس کمیته مشارکت های مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: هم اکنون ٣٦ تشکل مردم نهاد در استان در حوزه مبارزه با مواد مخدر با انجام برنامه های فرهنگی، پیشگیری و درمانی در کنار فعالیت های دستگاه های اجرایی به انجام وظایف مشغول هستند.

به گزارش یزدی نیوز«محمدعلی طالبی»  در نشست خبری دبیر و روسای کمیته‌ های تخصصی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بیان کرد: جلب مشارکت‌های مردمی و استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و واگذاری امور به آنها از راهبردهای مهم و مورد تاکید دولت در مبارزه با مواد مخدر است.

وی ادامه داد: هم اکنون ٣٦ تشکل مردم نهاد در استان در حوزه مبارزه با مواد مخدر با انجام برنامه های فرهنگی ، پیشگیری و درمانی در کنار فعالیت های دستگاه های اجرایی به انجام وظایف مشغول هستند.
طالبی تصریح کرد: در سال گذشته در حمایت از تشکل های مردم نهاد برای مبارزه با مواد مخدر و انجام برنامه های متنوع فرهنگی مورد نیاز سه میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار افزود: برگزاری دوره های توانمندسازی و آموزشی برای تشکل ‌های فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر از اقدام های خوب انجام شده در سال های گذشته بوده است که امسال نیز این برنامه ها با قوت ادامه خواهد یافت.
وی با بیان اینکه یزد جزو استان‌های برتر کشور در جذب مشارکت سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر است، بر استفاده از ظرفیت تشکل های غیردولتی در این حوزه تاکید کرد.
رئیس کمیته مشارکت های مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به اینکه از تعداد کل تشکل‌های فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر در استان یزد ۲۲ تشکل برنامه‌های فرهنگی و ۱۲ تشکل بحث درمانی را انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: دو تشکل مردم نهاد در استان نیز فعالیت در حوزه پیشگیری را در دستورکار خود قرار داده اند.
طالبی یادآور شد: تمرکز سازمان های مردم نهاد در مرکز استان یکی از مشکلات جدی در این خصوص است که باید رفع شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار برگزاری دوره های آموزشی و توانمندسازی برای تشکل‌های فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر را از جمله اقدامات انجام شده و در دستورکار کمیته مشارکت های مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد دانست و ادامه داد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده ۱۳ تشکل مردم نهاد برنامه‌های بزرگداشت هفته مبارزه با مواد مخدر در استان یزد را انجام می دهند.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه همگرایی سازمان های دولتی برای واگذاری مسئولیت های مربوط به حوزه مبارزه با مواد مخدر در استان یزد ایجاد شده است.
 
 
رسانه ها مدیران غیرپاسخگو را به چالش بکشند
 
 
طالبی در پایان سخنان خود به نقش رسانه ها در پاسخگویی مسئولان به مردم اشاره کرد و گفت: دوستان خبرنگار و اهالی رسانه استان باید مطالبه گر باشند و اگر احساس کردند مدیری به جامعه و رسانه ها پاسخگو نیست لازم است آن مسئول را به چالش بکشند تا آن مدیر دولتی احساس نکند که می تواند زیر بار اطلاع رسانی و پاسخگویی شانه خالی کند.
 
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..