تاکید رییس ستاد درآمد یزد بر اجرای ماده ۴۳ قانون برنامه ششم

رییس ستاد درآمد و تجهیز منابع استان یزد بر پیگیری اجرایی شدن ماده 43 قانون برنامه ششم توسعه موضوع اخذ یک درصد فروش معادن تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز «سیدمجتبی حسینی‌پور» در این خصوص گفت: براساس این ماده از قانون می‌توان تا یک درصد از فروش معادن را با تصویب شورای معادن استان به فعالیت‌های بهداشتی، درمانی و عمرانی مورد نیاز منطقه درگیر اختصاص داد. 

 
وی همچنین به سهم ۹۶ درصدی مالیات‌ها از درآمد استان اشاره کرد و خواستار درنظر گرفتن شرایط اقتصادی در اخذ مالیات‌ها شد. 
 
این مسئول بر فعالیت بیشتر کارگروه مبارزه با فرار مالیاتی به منظور تامین بخشی از درآمد استان از این طریق نیز تاکید کرد. 
 
«علی نمازی» دبیر ستاد درامد استان هم به ارائه آمار عملکردی درآمد سال ۱۳۹۶ استان به تفکیک درآمدهای عمومی، مالیاتی، مالکیت دولت، خدمات و فروش کالا، جرائم و خسارات و درآمدهای متفرقه پرداخت و اعلام کرد: درآمد استان در سال گذشته بالغ بر ۱۳۲۹ میلیارد تومان بوده که نسبت به میزان مصوب سه درصد کاهش یافته است. 
 
وی میزان درآمد مالیات‌های مستقیم استان مشتمل بر حقوق بخش عمومی، حقوق بخش خصوصی، مشاغل، مستغلات، ارث، نقل و انتقال سرقفلی، سهام و املاک، حق تمبر، سفته و اوراق بهادار را ۷۴۶ میلیارد تومان اعلام کرد که دو درصد بیش از میزان مصوب محقق شده است. 
 
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان، میزان مالیات‌های غیرمستقیم اعم از: مالیات بر ارزش افزوده، عوارض خروج از کشور، شماره‌گذاری و نقل و انتقال اتومبیل را ۵۳۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این میزان در قیاس با میزان مصوب چهار درصد کاهش یافته است. 
 
دبیر ستاد درآمد، میزان «عوارض خروج از کشور» و «جرائم رانندگی داخل و خارج شهر» را در این مدت به ترتیب ۱.۷ و ۱۸ میلیارد تومان اعلام کرد. 
 
وی درآمد حاصل از خدمات و فروش کالا‌های دستگاه‌های اجرایی را هم  27 میلیارد تومان اعلام کرد که نسبت به میزان مصوب، سه درصد کاهش داشته است. 
 
نمازی همچنین در این جلسه اعلام کرد که درآمد وصولی استان در این مدت، مشتمل بر ۹۶ درصد درآمدهای مالیاتی و سهم جرائم، خسارات، خدمات و فروش کالا حدود چهار درصد بوده است. 
 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..