فرماندار اردکان در آیین تاریخی زیارتگاه چک چک:

اردکان نماد هبستگی و زندگی مسالمت‌آمیز ادیان است

فرماندار اردکان گفت: گردهمایی تعدادی از زرتشتیان از کشورهای مختلف در زیارتگاه چک چک این شهرستان، نماد همبستگی و زندگی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان مختلف در ایران است.

به گزارش یزدی نیوز«هادی مقیمی» در حاشیه بازدید از گردهمایی زرتشتیان در زیارتگاه چک‌چک  با بیان این که زرتشتیان و پیروان ادیان دیگر در ایران مورد احترام هستند و با پیشینه طولانی و تمدن چند هزار ساله در کمال امنیت در کنار مسلمانان زندگی می‌کنند، خاطرنشان کرد: پیروان ادیانی مانند مسیحیان و زرتشتیان در کشور ایران، آزادانه به عبادات خود می‌پردازند. 

 
وی با اشاره به آیین تاریخی زرتشتیان در اردکان، افزود: زرتشتیان ایران و جهان در محل عبادتگاه چک چک اردکان حضور پیدا می‌کنند و با راز و نیاز با خدا(اهورا مزدا) مراسم خاصی نیز انجام می‌دهند. 
 
مقیمی تصریح کرد: هموطنان زرتشتی در انجام مراسم مذهبی خود کاملاً آزاد هستند و در کمال آرامش و نظم، قوانین جاری کشور را نیز رعایت می‌کنند. 
 
وی با بیان این که زرتشتیان یکی از بهترین اقلیت‌هایی دینی در ایران به شمار می‌روند، اظهار کرد: خوشبختانه جمهوری اسلامی این ظرفیت را ایجاد کرده است تا پیروان همه ادیان در کنار هم زندگی کنند و آنها بدون هیچ محدودیتی به مراسم و عبادت خود بپردازند . 
 
مقیمی با اظهار خرسندی از همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان، ادامه داد: این ظرفیت به وجود آمده باعث افتخار ایران است چرا که برخی افراد در سراسر دنیا به دنبال تبلیغات سوء و منفی علیه ایران هستند و ادعا می‌کنند که به حقوق اقلیت‌ها احترام گذاشته نمی‌شود، که ما از آنها می‌خواهیم ضمن سفر به چک چک اردکان از نزدیک شاهد این موضوع باشند که حقوق همه هموطنان همان گونه که در قانون اساسی پیش بینی شده است به خوبی رعایت می‌شود.
 
فرماندار در پایان چک چک را یکی از قدیمی ترین زیارتگاه های زرتشتیان  ایران خواند و با اشاره به اینکه این مکان به عنوان بزرگترین عبادتگاه زرتشتیان در جهان به شمار می‌رود، تاکید کرد: پیرسبز یا چک چک، یک منطقه مناسب برای گردشگران کشور و حتی جهانیان است که در سال‌های اخیر هم تلاش شده که این مکان ساماندهی شود. 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..