مدیر مبارزه با بیماری‌های علوم پزشکی یزد خبر داد؛

سیر نزولی شیوع سالک و هاری در یزد

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های علوم پزشکی یزد با بیان این‌که سند جامع سلامت استان اجرایی می‌شود، گفت: در سال‌های اخیر شیوع بیماری‌های سالک و هاری در استان یزد کاهش یافته است.

به گزارش یزدی نیوز«مجید جعفری‌زاده» با اشاره به کاهش موارد شیوع سالک و هاری در سال‌های اخیر،‌اظهار کرد: در حال حاضر استان یزد در رتبه یازدهم از نظر شیوع  سالک قرار دارد بطوریکه  در سال ۹۵، ۲۹۹ مورد و در سال ۹۶ تعداد ۱۹۱ مورد مبتلا به سالک ثبت شده که کاهش ۳۶ درصدی را نشان می‌دهد .

 
وی افزود: در استان یزد شاهد شیوع سالک در شهرستان‌های خاتم، ابرکوه، اردکان، یزد و بافق هستیم که در سال‌های اخیر با اقدامات بین بخشی صورت گرفته کاهش چشمگیر این بیماری را در این شهرستان‌ها شاهد بودیم .
 
مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، گفت: میانگین شیوع بیماری هاری در استان، نسبت به کل کشور پایین تر است و بالاترین میزان شیوع این بیماری را در شهرستان‌های خاتم، تفت، مهریز و اشکذر شاهد هستیم .
 
در دومین نشست کارگروه ایمنی و سلامت غذایی استان برنامه‌های کلی، اهداف کلی و اهداف اختصاصی سند جامع استانی کنترل و پیشگیری بیماری‌های غیرواگیر و عوامل خطر آن تشریح شد .
 
گفتنی است؛ کاهش نسبی ۳۰درصد مرگ و شدت معلولیت ناشی از سوانح و حوادث ترافیکی، کاهش شیوع مصرف دخانیات به میزان ۳۰ درصد در افراد بالای ۱۵ سال تا پایان سال ۱۴۰۴ و افزایش میانگین تعداد روزهای هوای سالم به میزان ۳۰ روز در سال نسبت به وضعیت موجود در پایان ۱۰ سال، از جمله برنامه های این سند جامع هستند که هماهنگی های بین بخشی لازم جهت تصویب واجرایی شدن آنها در حال انجام است .
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..