فرماندار یزد خبر داد؛

تصویب تاکنون ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در یزد

فرماندار یزد با اشاره به افزایش سهم اعتبارات این شهر در سال جاری،‌گفت:‌ تاکنون 250 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در دو بخش روستایی و شهری یزد مصوب شده است.

به گزارش یزدی نیوز«مصطفی سالاری» در نشست خبری که با حضور معاونین فرمانداری و بخشدار مرکزی این شهر برگزار شد، با بیان این‌که کاهش آمار بیکاری یکی از اولویت‌های جدی دولت طی چند سال اخیر بوده است، اظهار کرد: پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در دو حوزه فراگیر شهری و روستایی از جمله اقدامات دولت تدبیر و امید در این بخش است.

 
وی افزود: کارمزد بانکی تسهیلات فراگیر شهری ۱۲ درصد و کارمزد تسهیلات روستایی در استان یزد شش درصد است که از سوی دولت و بانک مرکزی اعلام شده است.
 
فرماندار یزد با بیان این‌که سهم استان یزد برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی ۱۶ میلیارد تومان تعیین شده است، گفت:‌طبق هماهنگی‌های انجام شده استانداری و دولت آمادگی افزایش سهم یزد متناسب با نیاز را دارند.
 
سالاری در ادامه با اشاره به این‌که در تسهیلات اشتغالزایی شهرستان یزد به ازای هر نفر ۷۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود، تصریح کرد: مبنای دولت برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان میزان اشتغال ایجاد شده است.
 
این مقام مسئول تصویب ۱۷۷ طرح اشتغال را از جمله اقدامات کارگروه اشتغال فرمانداری یزد دانست و بیان کرد:خوشبختانه با پیگیری های انجام شده سهم اعتبارات شهرستان یزد از ۲۲ درصد امسال به ۲۹.۵ درصد افزایش یافته است.
 
فرماندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که طی چند سال اخیر افزایش سهم روستا از محل درآمد مالیات بر ارزش افزوده مود توجه قرار گرفته است، گفت:‌ در حال حاضر ۳۰ درصد ارزش افزوده اخذ شده در روستاها و ۷۰ درصد در شهر هزینه می‌شود.
 
وی با اشاره به این که حفظ محیط زیست و فضای سبز یکی از اولویت‌های جدی فرمانداری در اجرای طرح‌های عمرانی است، خاطرنشان کرد: تاکنون در دو بخش روستایی و شهری حدود ۲۵۰ میلیارد تومان مصوبه پرداخت تسهیلات اشتغال داشتیم که از این میزان ۱۶ میلیارد تومان برای طرح‌های روستایی و مابقی به طرح‌های فراگیر اختصاص یافته است.
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..