معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار:

ارائه تسهیلات، هدفمند و منجر به ایجاد شغل شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بر هدفمند بودن ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی در مسیر ایجاد اشتغال در استان تاکید کرد و گفت: باید ‌نظارت مستمر بر هدایت درست تسهیلات انجام شود.

به گزارش یزدی نیوزمعاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در پنجاه و هفتمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد ضمن تسلیت ایام ‌سالروز شهادت حضرت علی(‌ع) و رحلت حضرت امام خمینی(‌ره)، ‌بیان کرد:

‌مهم ترین وظیفه مدیران استان در شرایط امروز باید ایجاد اشتغال و حرکت دقیق و سریع در این مسیر باشد.
"‌علی زینی وند" بر هدفمند بودن ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی در مسیر ایجاد اشتغال در استان تاکید کرد و ‌ادامه داد: باید ‌نظارت مستمر بر هدایت درست تسهیلات انجام شود.
وی عملکرد استان یزد در حوزه رونق تولید و رفع موانع واحدهای صنعتی را متوسط به بالا دانست و افزود: ‌این عملکرد از میانگین کشوری بالاتر است ولی برای استانی مانند یزد با وجود کارکرد خوب بانک ها، باید مباحث تخصصی این حوزه تقویت شود.
زینی وند خاطرنشان کرد: لازم است در کمیته های تخصصی قبل از موافقت با پرداخت تسهیلات، درباره هر متقاضی، توانایی سنجی انجام شود تا هم تسهیلات  پرداختی در مسیر درست هدایت و هم منجر به ایجاد اشتغال گردد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این نشست گفت: تا قبل از این جلسه، ۵۶ ‌نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، ٦٩ جلسه کمیته تخصصی و ٧٥٠ نشست کارشناسی برگزار شده است.
"‌محمدرضا علمدار یزدی" ادامه داد: در این نشست ها سه هزار و ٣٩٠ مصوبه در قالب بررسی سه هزار و ٢١٦ پرونده داشته ایم که ٨٣ درصد مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی مربوط به موضوع بانک های استان بوده است.
گفتنی است ٤٦ طرح و پروژه با اعتباری بالغ بر ١١٩ میلیارد تومان در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تصویب و به بانک ها معرفی شد.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..