معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار:

بلوغ و پختگی در موضوع شعار سال تاثیرات ماندگاری بر اقتصاد می گذارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد بر بهره مندی از دیدگاه های کارشناسی بخش های مختلف جامعه در رسیدن به جهت گیری و شیوه مناسب برای حمایت از کالای ایرانی تاکید و خاطرنشان کرد: بلوغ و پختگی در موضوع شعار سال تاثیرات ماندگاری در عرصه اقتصادی بر جای می گذارد.

به گزارش یزدی نیوزجلسه شورای هماهنگی فرهنگ سازی استفاده از کالای ایرانی به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در این جلسه بیان کرد: نامگذاری امسال به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری نگاه ویژه ای است که مبتنی بر آن باید به آسیب شناسی گذشته و تدوین راهبردهای موثر برای آینده بپردازیم که این شیوه در کشورهای توسعه یافته دنیا نیز به کار می رود.
«علی زینی وند» افزود: همواره نامگذاری سال به یک هدفگذاری برای کشور تبدیل می شود و اگر نسبت به مسیر انتخاب شده به صورت کارشناسی عمل شود، این شعار به ساختاری تبدیل می شود که بلوغ و پختگی آن تاثیرات پایدار خود را بر جای می گذارد.
زینی وند ‌ادامه داد: خوشبختانه در دولت ‌های یازدهم و دوازدهم اقتصاد مقاومتی به خوبی تدبیر شده است، اثرات ارزشمندی نیز از تلاش های صورت گرفته برای کشور را شاهد هستیم و اگر هم چنان در برخی بخش ها مشکلاتی وجود دارد به علت حجم بالای بیکاری انباشته شده ‌از سالهای گذشته و مشکلات ساختار اقتصادی و نظام اداری کشور است که البته اصلاحاتی در این زمینه نیز صورت گرفته است.
وی گفت: دیدگاه کارشناسی بر تصمیم های دولت تدبیر و امید حاکم است و برای هدفمند کردن مسائل مربوط به اشتغال کارهای مختلفی صورت گرفته است اما از ابتدا با مشکلات و مسائل متعددی در عرصه های اقتصادی و اجتماعی روبه رو بوده ایم که حل آن ها زمان بر و پر هزینه می باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خاطرنشان کرد: باید دیدگاه های ما در تحقق برنامه های مربوط به حمایت از کالای ایرانی منطقی باشد، مولفه هایی از جمله کیفیت، قیمت مناسب، خدمات پس از فروش و قابلیت دسترسی آسان در عرضه کالا و جذب مشتری بسیار مهم است و از سوی دیگر برای معرفی محصولات خوب نباید از شیوه های تبلیغاتی و اطلاع رسانی نیز غافل ماند.
 
 
نمایشگاه های استانی و منطقه ای فرصتی مهم در معرفی کالاهای مرغوب
 
 
زینی وند در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در شورای هماهنگی فرهنگ سازی استفاده از کالای ایرانی باید با هم اندیشی، پیشنهادات سازنده و تبادل نظر با بخش های مختلف به جهت گیری درست و چند شیوه مناسب در حمایت از کالای ایرانی دست پیدا کنیم که در آینده نیز ماندگار شود.
وی افزود: این شورا به صورت دولت محور اداره نشود و نظرات کارشناسی مختلف از جمله دانشگاهیان، رسانه ها، صدا و سیما، فعالان فرهنگی و هنری و بازاریابان حرفه ای نیز در این زمینه دخیل شود تا بتوانیم به خروجی های تاثیرگذاری دست پیدا کنیم و البته نکته مهم دیگر اینکه نباید بخش خصوصی قوی، ‌توانمند و صاحب نظر استان یزد را نیز در این عرصه  نادیده گرفت.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در پایان یاد آور شد: نمایشگاه های استانی و منطقه ای از فرصت های مهمی است که ما را در معرفی کالای های مرغوب استان و بازاریابی محصول کمک می کند و در جلسه ای که با حضور استان های هم جوار یزد داشته ایم برای برگزاری نمایشگاه هایی با این رویکرد رایزنی و اعلام آمادگی شده است.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..