عضو شورای شهر یزد:

یزد و سمرقند خواهرخوانده شدند

عضو شورای شهر یزد از تایید خواهرخواندگی یزد و سمرقند از شهرهای کشور ازبکستان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزسیدحسین آزادی  در جلسه علنی شورای شهر یزد اظهار داشت: در بیست و یکمین جلسه کمیسیون فرهنگی و گردشگری و امور بین الملل شورای شهر یزد، پس از بحث و تبادل نظر و گزارش مشاور کمیسیون و استماع نظرات، خواهر خواندگی یزد با سمرقند مورد تایید قرار گرفت.

 
وی با بیان اینکه سمرقند دومین شهر بزرگ ازبکستان و مرکز استان سمرقند است، افزود: این شهر اشتراکات فرهنگی بسیاری با یزد دارد و یکی از کهن‌ترین شهرهای جهان به شمار می رود.
 
حمیدرضا قمی، عضو دیگر شورای شهر یزد نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات یزد اظهار داشت: یزد شهری محروم با ظاهری آراسته است زیرا یزد سرمایه گذاران بزرگ ندارد که برای فاضلاب آن ۱۲۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کنند.
 
وی تصریح کرد: رجال سیاسی هم که از یزد به مرکز رفته اند، آنقدر ملی فکر می کنند که اکنون دیگر یادی از یزد نمی کنند بنابراین به نظر می رسد یزد بسیار بی‌پشت و پناه شده است.
 
قمی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی باید از ظرفیت‌های موجود در یزد استفاده کنیم زیرا اگر غفلت کنیم، همین ظرفیت‌ها نیز از دست می رود.
 
عضو شورای شهر یزد با اشاره به اجرای برخی طرح ها از جمله طرح تصفیه فاضلاب یزد بیان کرد: اگر دولت بودجه ندارد، بهتر است از سرمایه های خرد مردم برای تکمیل این طرح استفاده شود همچنانکه مردم یزد در این زمینه ید طولایی دارند و تعاونی های بزرگی با سرمایه های خرد مردمی در حال فعالیت هستند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..