بازنشدن گره کور وضعیت کتابخانه مرکزی یزد

کتابخانه مرکزی یزد که پس از قریب دو دهه از شروع عملیات ساخت آن هنوز آماده بهره‌برداری نشده و هر بار با موانعی مواجه شده است، این بار با مشکل آزادسازی زمین از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان مواجه شده است.

به گزارش یزدی نیوز«سیدمجتبی حسینی‌پور» رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در نشست بررسی وضعیت و تعیین تکلیف این کتابخانه که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و دستگاه‌های اجرایی ذیربط در سازمان مدیریت یرد برگزار شد، با اشاره به طولانی شدن طراحی و عملیات اجرایی کتابخانه مرکزی یزد و عدم بهره‌برداری از آن، خواستار تمرکز دستگاه‌های ذیربط برای تعیین تکلیف مسائل پیش روی بهره‌برداری این طرح شد. 

 
وی گفت: با تعامل مطلوب میان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، این اراده وجود دارد تا وضعیت طرح‌های مهم و ناتمام استان در جلسات متوالی مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گیرد. 
 
رییس سازمان مدیریت با اشاره به ضرورت آزادسازی زمین کتابخانه مرکزی یزد، خواستار همکاری اداره کل راه و شهرسازی به  منظور رفع این مشکل و بررسی اعطای زمین معوض شد. 
 
این مقام مسئول گفت: در این خصوص مقرر شد تا شهرداری یزد زمین مورد نیاز را به منظور آزادسازی، کارشناسی کند. 
 
وی همچنین با اشاره به هزینه‌های صورت گرفته در سال‌های گذشته، بر قطعی شدن هزینه‌ها تاکید کرد. 
 
حسینی پور در پایان ابراز امیدواری کرد تا با آزادسازی کامل زمین مورد نیاز، بتوان در تعامل با دفتر مقام معظم رهبری و نهاد کتابخانه های عمومی اعتبارات لازم بمنظور تکمیل طرح را جذب کرد.
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..