حمایت از ۱۳۰ خانواده توسط انجمن حمایت از زندانیان میبد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میبد اعلام کرد: در حال حاضر 130 خانواده تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان شهرستان میبد قرار دارند.

به گزارش یزدی نیوز«حمیدرضا جعفری» در جشن حمایت از خانواده زندانیان میبد که با عنوان «نسیم مهر» در کانون فرهنگی شهید رجایی میبد برگزار شد، اظهار کرد: انجمن حمایت از زندانیان با هدف کمک و رسیدگی به وضعیت مالی و معیشتی خانواده‌های زندانیان جهت مصون ماندن آنها از آسیب‌های اجتماعی ایجاد شده است.

 
وی افزود: زمانی که یک فرد به هر دلیلی وارد زندان می‌شود علی‌رغم این که خود دچار مجازات می‌شود،  خانواده وی نیز باید یک‌سری از مجازات‌های احتمالی را تحمل کنند زیرا زمانی که پدر خانواده در زندان به سر می‌برد، افراد خانواده وی از نظر مادی، معیشتی و مهمتراز همه از جهت عاطفی دچار مشکلاتی خواهند شد.
 
جعفری ادادمه داد: این مجازات‌های تحمیلی بر پیکره زندگی فرد زندانی گاهاً ممکن است به ورود یک بزهکار جدید به جامعه شود و تا زمانی که این خلا پر نشود، باید منتظر آسیب‌های اجتماعی از سوی افراد آن خانواده باشیم.
 
وی با بیان این که حمایت از قشر آسیب‌پذیر جامعه و بهبود در وضعیت مالی زندانیان یک امر خداپسندانه است که نیازمند حمایت همگانی است، گفت: تاکنون با کمک خیرین شهرستان بسیاری از مشکلات این قشر مرتفع شده است اما امیدواریم که این کمک‌ها از نظر کیفی و کمی بیشتر شود تا قدم‌های بلندتری را جهت حل مشکلات خانواده‌های زندانیان برداریم.
 
وی کمک ارگان‌ها و نهادهای دولتی در جهت بهبود زندگی زندانیان را یک مسئله مهم بر شمرد و گفت: کمک آموزش و پرورش به صورت کیفی و کمی در صدد برآورده شدن نیازهای آموزشی خانواده زندانیان، کمک بخش درمان و خدمات درمانی به ویژه خدمات بیمارستانی و خدمات آزمایشگاهی و کمک در تسریع پرداخت تسهیلات بانکی به زندانیان معرفی شده از طرف دادگستری می‌تواند در این رابطه موثر باشد.
 
دادستان میبد خواستار کمک و حمایت خیرین به عنوان اصلی‌ترین پشتوانه‌های این انجمن شد و گفت: روحانیون و مداحان نیز می‌توانند به عنوان مبلغ این حرکت رسالت اطلاع رسانی به مردم برای حل مشکلات خانواده زندانیان را یاداور شوند.
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..