معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار:

همدلی و هماهنگی بین مسئولان موجب پیشبُرد امور است/ برخورد قاطع با گران فروشان در سطح استان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد در نشست شورای اداری شهرستان میبد گفت: همدلی و هماهنگی بین مسئولان و تعامل آنها با مردم موجب پیشبُرد امور کشور و استان خواهد شد.

به گزارش یزدی نیوز"علی زینی وند" در جلسه شورای اداری شهرستان میبد با اشاره به اینکه در کشور، استان‌ها و شهرستان‌ها لازمه پیشبرد امور، هماهنگی و همدلی مسئولان و تعامل آنها با مردم است، بیان کرد: شهرستان میبد یکی از شهرستان‌هایی است که هماهنگی و همدلی بین سه رکن اصلی شهرستان شامل امام جمعه، فرماندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی وجود دارد و حضور آیت‌الله اعرافی برای استان یزد و همین‌طور شهرستان میبد نعمتی است که اثرات مثبت این حضور در شهرستان میبد به عینه دیده می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در خصوص مسئله برخی گرانی‌های اخیر و گله‌مندی‌هایی که در مورد قیمت کالاها در ماه مبارک رمضان وجود دارد، افزود: خوشبختانه در کشور و استان ما کمبود گوشت، میوه و اقلام ضروری وجود ندارد و این گرانی‌ها قابل توجیه نیست و واحد بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت در حال رصد گزارش‌های مردمی است، نباید گرانی در سطح استان یزد وجود داشته باشد و با گران‌فروشان برخورد قاطع می‌کنیم.
وی گفت: مردم عزیز نیز در صورت مشاهده گران‌فروشی به شماره تماس ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش دهند.
زینی وند در زمینهٔ ادعای کمبود سوخت که در فضاهای مجازی اخباری به مردم منعکس شده و هجومی که در جایگاه‌های سوخت براثر التهاب‌های کاذب به وجود آمده است، عنوان کرد: هیچ کمبود سوختی وجود ندارد و نارضایتی‌های صنفی در روزهای گذشته بین کامیون داران حل شده و این موضوع در حال مدیریت است.
وی ادامه داد: بهتر است که این مسائل را قبل از اینکه به نارضایتی برسد، تدبیر کنیم تا ۲۰ درصد افزایش دستمزد رانندگان و کامیون داران سریع رقم بخورد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در بیان کرد: آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی جزو آسیب‌های مهم کشور است و مقام معظم رهبری پیگیر این موضوعات در سطح کشور هستند و جلسات متعددی در این خصوص برگزار می‌کنند.
وی با اشاره به معضلات فرهنگی اجتماعی نیز گفت: در محور کارهای فرهنگی اجتماعی بودجه بسیار خوبی لحاظ شده است که متأسفانه هدفمند هزینه نمی شود.
زینی وند در حوزه خیرین ضمن بیان اینکه باید تکریم خیرین در ادارات صورت گیرد، افزود: کسی که می‌خواهد کار خیری را برای مردم انجام دهد و پولش را هزینه کند، این‌قدر پیچ‌وخم ادارات در سر راهش قرار می‌گیرد که از کارش پشیمان می‌شود، باید تکریم خیرین در ادارات و صدور مجوزهای فعالیت‌های خیّری برای خیرین به‌صورت ویژه صورت گیرد و سر راه خیرین مانعی ایجاد نشود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار به مسائل اقتصادی استان یزد نیز پرداخت و گفت: امروز ما در حال جهاد اقتصادی هستیم و اگر بتوانیم زمینه را برای ورود بخش خصوصی که اکنون توانمند است، فعال کنیم خیلی از مشکلات کشور حل می‌شود، در همه جای دنیا سال‌هاست دولت‌ها پشتیبان بخش خصوصی هستند و این بخش در فعالیت‌های اقتصادی و تجارت و قراردادهای با دولت فعال هستند.
زینی وند در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در استان یزد زمینه‌های بسیاری برای سرمایه گذاری بخش خصوصی وجود دارد و مسئولان و مدیران شهرستان میبد نیز باید ظرفیت‌های کارخانه‌ها را شناسایی کنند تا از این پتانسیل ها جهت رفع مشکلات اقتصادی کشور  و استان استفاده شود.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..