معاون استاندار یزد:

امروز پایه قدرت جوامع به دانش است/ حوزه کسب و کار در دولت تدبیر و امید بهبود یافته است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار با بیان این‌که در ایجاد اشتغال و توسعه باید به ظرفیت روستاها، بانوان و جوانان استان توجه ویژه داشته باشیم، گفت: در دولت تدبیر و امید تصمیم گیری در حوزه کسب و کار بهبود یافته است .

به گزارش یزدی نیوز«علی زینی‌وند» در همایش آموزشی نخبگان کسب و کار، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان،‌ اظهار کرد: امروز پایه قدرت حکومت‌ها و جوامع بشری به دانش است و این علم و دانش است که در دنیا تحول ایجاد کرده است .

 
وی‌ افزود: هیچ کشوری اتفاقی پیشرفت نیافته و توسعه پیدا نکرده است و ما نیز باید از این تجربه‌ها استفاده کنیم و مسیر درست را برویم .
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد،‌گفت: خوشبختانه شاهد رونق رشته‌های فنی و حرفه‌ای در حوزه دانشگاهی و گرایش دانش آموزان و دانشجویان به این رشته‌ها هستیم و این نشانه خوبی برای پیشرفت و توسعه کشور است .
 
زینی‌وند تصریح کرد: متاسفانه در سالهایی شاهد این بودیم که آفت مدرک گرایی اغلب بی‌دانش در کشور رونق پیدا کرد اما امروز جوانان ما گرایش به سمت حرفه آموزی و رشته‌های دانش بنیان دارند .
 
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات کشور در حوزه اشتغال اشاره و تاکید کرد: در جمهوری اسلامی ایران یکی از محوری ترین تصمیمات دولت ها بحث اشتغال بوده است .
 
وی ادامه داد: تصمیم گیری در حوزه کسب و کار در دولت تدبیر و امید بهبود یافته اما لازم است با نگاه درست و علمی مشکلات را شناسایی و برای رفع آن اقدام کنیم .
 
زینی وند تاکید کرد: در ایجاد اشتعال و توسعه در استان و کشور باید به ظرفیت روستاها، بانوان و جوانان توجه و نگاه ویژه داشته باشیم و لازم است تصمیم گیرندگان حوزه کسب و کار در کنار توجه به این ظرفیت‌ها بر سرمایه‌های خرد مردم برای تولید و ایجاد اشتغال تمرکز نمایند .
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خاطرنشان کرد: با توجه به این ظرفیت‌ها و وارد کردن سرمایه های خرد مردم به چرخه تولید و اشتغال استان، در یک بازه زمانی سه تا چهار ساله مشکلات اشتغال و بیکاری استان حل خواهد شد .
 
گفتنی است؛ در این همایش آموزشی که به همّت دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد و همکاری مجموعه تمدن پویا برگزار شد، "بهروز فروتن" موسس صنایع غذایی بهروز و "محمدمهدی فنایی" موسس کارخانجات الکترو کویر یزد به عنوان کارآفرینان موفق کشور تجربیات و دانش خود را به علاقه مندان و نخبگان کسب و کار انتقال دادند .
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..