شناسه خبر: 64253 منتشر شده در مورخ: 1397/03/01 ساعت: 10:45 گروه: اجتماعی
مسئول آموزش و پژوهش و استانداردسازی دانشگاه علوم پزشکی یزد در میزگرد " اصول صحیح روزه‌داری و تاثیر آن بر سلامت جسمی و معنوی" بایدها و نبایدهای ورزش در ماه رمضان را تشریح کرد و گفت: پیاده‌روی اصولی با شدت متوسط پیشنهادی مناسب ۹۰ درصد افراد است.

به گزارش یزدی نیوزهما حاجی صادقی، دکترای فیزیولوژی ورزشی و مسئول آموزش و پژوهش و استانداردسازی دانشگاه علوم پزشکی یزد در میزگرد تخصصی "اصول صحیح روزه‌داری و تاثیر آن بر سلامت جسمی و معنوی"  که در خبرگزاری تسنیم برگزار شد، پس از تبریک ماه مبارک رمضان در ارتباط با ورزش در ماه رمضان اظهار داشت: نقش ورزش در هیچ کجا و بر هیچ کس پوشیده نیست، حتی در ماه مبارک رمضان که نه تنها منعی بر آن وارد نیست، بلکه توصیه نیز می‌شود.

 
وی تصریح کرد: از توصیه‌های مهمی که به ورزشکاران دارم غافل نشدن از مصرف مایعات است، علاوه بر مایعات مصرف میوه و سبزیجاتی که موجب نگهداری آب در بدن می‌شوند نیز مورد تاکید است.
 
حاجی صادقی ادامه داد: ورزش مد نظر در این ماه ورزش‌های هوازی، با شدت متوسط و به مدت 20 الی 30 دقیقه در روز که از بهترین گزینه‌های آن پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و شنا است.
 
مسئول آموزش و پژوهش و استانداردسازی دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: زمان انجام آن بسته به توانایی فرد می‌تواند حدودا یک ساعت بعد از مصرف سحری باشد، قبل از افطار که بلافاصله بتواند مایعات و واد قندی دریافت نماید و یا یک الی دو ساعت بعد از افطار تا مواد غذایی به بدن فرد رسیده باشد و سبب افت قندخون و سایر عوارض نشود.
 
حاجی صادقی در پاسخ به "توصیه به فردی که می‌خواهد در ماه رمضان ورزش را شروع کند" گفت: ماه رمضان، در شرایط روزه‌داری به هیچ عنوان زمان تغییر عادت و شروع مناسبی برای ورزش نیست؛ زیرا در این شرایط بدن به خودی خود تحت فشار و تطبیق با شرایط است.
 
کارشناس ورزش و تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) استان یزد تصریح کرد: باید دقت داشته باشیم که منظور از ورزش، کسب سلامتی در افراد است و نباید به گونه‌ای عمل کرد که با اشتباهی که انجام می‌دهیم، ورزش نادرست به بدن ما صدمه وارد کند.
 
وی تصریح کرد: وارد آوردن فشار مضاعف بر عضلات و مصرف انرژی بیش از توان بدن نه تنها مفید نیست بلکه آسیب‌زا هم هست، اما پیاده‌روی اصولی با شدت متوسط پیشنهادی مناسب 90 درصد افراد است.
 
مسئول آموزش و پژوهش و استانداردسازی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) استان یزد در صورتی که افراد به رعایت موارد بیان شده بپردازنند نه تنها ورزش مانعی برای روزه‌داری آنها نیست بلکه در سلامتی آنها نقش اساسی ایفا می‌کند.
 
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم
google-buzz twitter digg facebook linkedin
کلید واژه
 
نظرات | 0 نظر
captcha
Page Generated in 0/0564 sec