رییس پلیس فتا یزد خبر داد؛

کلاهبرداری داماد خانواده از حساب مادر زن با خرید شارژ

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان یزد از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که با اطلاع از رمز کارت اعتباری مادر زن خود اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی وی نموده است .

به گزارش یزدی نیوزسرهنگ«مرتضی ابوطالبی» در مورد این پرونده اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌ا‌ش، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا یزد قرار گرفت .

 
وی افزود: در بررسی صورت گرفته مشخص شد، فردی با دسترسی به اطلاعات حساب بانکی شاکیه، اقدام به خرید شارژ موبایل به صورت اینترنتی کرده است .
 
رییس پلیس فتا استان یزد، گفت: با انجام اقدامات فنی و به کارگیری شگردهای پلیسی، داماد شاکیه به عنوان متهم اصلی شناسایی و با اخذ دستور از مقام قضایی در عملیاتی دستگیر و به این پلیس اعزام گردید .
 
ابوطالبی با اشاره به این‌که متهم پس از اظهار ندامت و اعتراف به سرقت از حساب بانکی مادر زنش درباره جزییات برداشت پول به صورت مخفیانه، تصریح کرد: وی در اظهاراتش آورده که به علت بی‌سوادی مادر زنم، ابتدا با در دست داشتن کارت بانکی و اطلاع از رمز آن اقدام به فعال سازی رمز دوم برای حساب مادر زنم کردم و بعد از آن، شارژ اینترنتی برای خود و دوستانم خریداری و در مقابل وجه نقد دریافت می‌نمودم .
 
این مقام مسئول ادامه داد: متهم به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی وانقلاب یزد اعزام شد .
 
ریس پلیس فتا یزد از شهروندان خواست تا ضمن هوشیاری بیشتر در استفاده از کارت‌های بانکی، رمز اول و دوم کارت بانکی خود را در اختیار دیگران قرار نداده و آن را در فواصل زمانی (حداقل هر سه ماه) و بنا به ضرورت تغییر دهند .
 
وی خاطرنشان کرد: هرگز اطلاعات مهم خود مانند رمز اول و دوم کارت‌ها، کلمه عبور سامانه‌های بانکی، cvv2 ، تاریخ انقضای کارت را بر روی گوشی تلفن همراه ذخیره ننموده یا از طریق پیامک، ایمیل و سایر سامانه‌های ارتباطی نظیر تلفن برای سایرین ارسال و بازگو نکنند .
 
سرهنگ ابوطالبی به شهروندان توصیه کرد: از انتخاب رمز قابل حدس نظیر سال تولد، سال ازدواج، شماره شناسنامه، برای رمز اول و دوم کارت بانکی خود، اجتناب نموده و حتما سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را فعال، تا پیامک تراکنش‌های صورت گرفته از طرف بانک مربوطه برای آنها ارسال و آن را مشاهده نمایند .
 
وی در پایان از شهروندان درخواست کرد: در صورت برخورد با موارد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت با پلیس ۱۱۰ و پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  بخش گزارشات مردمی اعلام نمایند .
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..