فرماندار ابرکوه تاکید کرد؛

لزوم برنامه‌ریزی برای بیکاری چهارماهه یک سوم جمعیت ابرکوه

فرماندار ابرکوه ضمن تأکید بر ضرورت ساماندهی اوقات فراغت تابستانی حدود 15 هزار نوجوان و جوان ابرکوهی، گفت: روش‌های سنتی انتقال مفاهیم به جوانان دیگر کارآیی ندارد و باید از شیوه‌های نوین در این رابطه بهره گرفت.

به گزارش یزدی نیوز«محمد کاظمی‌نسب» با تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی صحیح و ساماندهی اوقات فراغت بیش از ۱۵هزار دانش‌آموز، دانشجو و جوان در شهرستان، اظهار کرد: مدارس ابتدایی عملاً تعطیل شده‌اند و حدود چهار ماه تا سال تحصیلی جدید فاصله دارند.

 
وی با بیان این که در این چهار ماه تقریباً یک‌ سوم جمعیت شهرستان بیکار و بدون برنامه‌ریزی هستند، تاکید کرد:  باید برای این مدت برنامه‌های خاص آموزشی برگزار شود.
 
کاظمی‌نسب با اشاره به این که این وقفه آموزشی عملاً در هیچ سیستم آموزشی وجود ندارد، گفت: این تعطیلی طولانی در صورت نبود برنامه‌ریزی مناسب می‌تواند بسیار آسیب‌زا باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: نتیجه نداشتن یک برنامه مدون و مناسب برای آموزش عمومی نوجوانان و جوانان، این می‌شود که امروز یک جوان تحصیل کرده با مدرک لیسانس یا بالاتر، فاقد مهارت‌های لازم برای زندگی است لذا متولیان آموزشی و فرهنگی باید بتوانند این خلاءهای آموزشی را با وجود مشکلاتی همچون کمبود اعتبارات، موازی کاری و غیره پر کنند. 
 
فرماندار عنوان کرد: امروزه نمی‌توان با تبلیغاتی به روش دوره صفویه یا آموزش‌های عصر قاجار برای جوان و نوجوانی که هر روز به دنبال نصب اپلیکیشن‌های جدید بر روی تلفن همراه خود و یا نرم افزا و تکنولوژی‌های جدید روز دنیا است، ارتباط برقرار کرد و انتظار داشت تا انتقال مفاهیم به آنان شکل گیرد. 
 
این مسئول تأکید کرد: امروز باید با استفاده از زبان هنر، برپایی جشنواره‌ها و همایش‌ها و استفاده از شیوه‌های نوین علم‌آموزی، مخاطبان بیشتری را جذب و با جوانان ارتباط برقرار کرد زیرا دیگر زبان سخنرانی و متکلم وحده بودن نتیجه‌ای ندارد. 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..