پرداخت ۹۷ درصدی کمک‌های خیرین یزدی به ‌صورت الکترونیکی

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد اعلام کرد: 97 درصد از کمک‌های نقدی نیکوکاران یزدی در طرح اکرام و محسنین در سال 96 به ‌صورت الکترونیکی بوده است.

به گزارش یزدی نیوز«غلامرضا مشعل چی» با اشاره به رویکرد این نهاد در بهره‌گیری از شیوه‌های نوین و الکترونیکی برای دریافت کمک‌های مردمی، گفت: مردم نیکوکار استان یزد می‌توانند به‌ صورت الکترونیکی و غیرحضوری نسبت به پرداخت کمک‌های نقدی خود در زمینه‌های مختلف از جمله صدقه، اکرام ایتام و محسنین، اطعام و افطاری نیازمندان، نذر و قربانی، فطریه عام و سادات، کفاره عمد و غیر عمد، جشن عاطفه‌ها و نیکوکاری، زکات واجب و مستحب اقدام کنند. 

 
وی با بیان این که بستر لازم برای استفاده از شیوه‌های الکترونیکی در پرداخت کمک‌های مبتنی بر نیاز محرومان در زمینه‌های درمانی، مسکن، اشتغال، جهیزیه و تحصیل دانش آموزان فراهم ‌شده است، افزود: سامانه نیکوکاری (تلفن رایگان) ۰۹۶۸۸۷۷، کد ussd # 035 * 8877* تلفن همراه، ارسال عدد ۱ به سامانه پیامکی ۸۸۷۷، بخش نیکوکاری نرم‌افزارهای کاربردی تلفن همراه، پایگاه اطلاع‌رسانی اینترنتی کمیته امداد به آدرس www.emdad.ir از جمله روش‌های نوین کمیته امداد برای پرداخت آسان و سریع کمک‌های مردمی است. 
 
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان با اشاره به کسب رتبه نخست استان یزد در حوزه اکرام ایتام و محسنین در سال ۹۶ طبق شاخص‌های مشخص‌ شده است، بیان کرد: ۹۷ درصد از کمک‌های نقدی نیکوکاران یزدی در طرح اکرام و محسنین در سال ۹۶ به‌ صورت الکترونیکی بوده است. 
 
وی ادامه داد: گسترش شبکه حامیان و حامی‌یابی مبتنی بر نیاز(هر خانواده ایرانی یک حامی)، برنامه‌ریزی برای تحقق برنامه پنج‌ساله ششم در خصوص افزایش دو برابری حامیان و تعامل با خیریه‌هایی که در حوزه ایتام فعالیت دارند از جمله راهکارهای در نظر گرفته‌شده برای ارتقای وضعیت طرح اکرام در استان است. 
 
مشعل‌چی گفت: ۴۰ درصد از پرداخت طرح‌های مبتنی بر نیاز محرومان و ۳۸ درصد از پرداخت‌های زکات طی سال گذشته نیز به‌ صورت الکترونیکی بوده است. 
 
یادآور می‌شود؛ ۲۷ هزار و ۸۳۷ حامی نیکوکار حمایت چهار هزار یتیم و فرزند نیازمند غیریتیم را در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین بر عهده‌ دارند و در  سال گذشته حدود ۹ میلیارد تومان به فرزندان معنوی خود کمک کرده‌اند. 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..