افزایش ۳ برابری ظرفیت تولیدی صنایع کشاورزی یزد

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهادکشاورزی استان یزد از افزایش سه برابری ظرفیت تولید واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی استان از سال 1391 تاکنون خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«علیرضا طاقه‌باف» در این باره تصریح کرد: در سال ۱۳۹۱ ظرفیت واحدهای صنایع کشاورزی استان ۷۲ هزار تن بوده که با تلاش  متولیان امر و مشارکت سرمایه‌گذاران بخش، این میزان به ۲۰۸ هزار تن در سال ۱۳۹۶ افزایش یافته که نشانگر رشدی بالغ بر سه برابر در ظرفیت تولیدی واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی است.

 
وی با اشاره به این که در سال ۹۱ اشتغال ایجاد شده در این واحدها ۳۶۴ نفر بوده است، اظهار کرد: در سال ۹۶ این میزان به یک‌هزار و ۱۳۲ نفر افزایش یافته است و در مجموع طی فاصله زمانی سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۶، سه هزار و ۱۵۲ نفر در صنایع مذکور به کار گمارده شده‌اند . 
 
این مسئول سرمایه ثابت به کار گرفته شده جهت را‌ه‌اندازی واحدهای صنعتی کشاورزی در سال ۱۳۹۶ را بالغ بر ۱۷۷۱ میلیارد ریال برآورد کرد که در قالب ۴۷ پروانه صادره با ظرفیت ۲۰۸.۶ هزار تن و جذب ۲۷۶.۶ هزار تن ماده خام منجر به اشتغال یکهزار و ۱۳۲ نفر شده است . 
 
طاقه‌باف تسهیلات جذب شده صنایع تبدیلی و غذایی در سال ۹۶ را ۴۰۳.۲ میلیارد ریال برشمرد که در قالب ۴۹ مورد از محل صندوق توسعه ملی، سرمایه در گردش صادراتی، خط اعتباری مکانیزاسیون و بهین یاب جذب شده  است.
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..