امام جمعه مهریز بر ساماندهی اتباع بیگانه این شهر تاکید کرد

امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهریز گفت: یکی از مطالبات مهم مردم و از جمله چالش‌های فرهنگی و اجتماعی این شهرستان حضور شهروندان خارجی است که مسئولان برای ساماندهی و نظارت دقیق بر نحوه حضور آنها باید اقدام مناسبی انجام دهند .

به گزارش یزدی نیوزحجت الاسلام «عبدالرضا محی الدینی» افزود: تاکنون توسط دستگاه‌های مسوول برای نظارت و پیشگیری از حمل و قاچاق اتباع، کارهایی انجام شده ولی قطعاً کافی نیست و باید خانواده‌ها در کنار دستگاه‌های اجرایی برای حل این معضل همکاری کنند . 

 
امام جمعه مهریز در بخش دیگری از سخنانش بر پرهیز از افراط و تفریط در مجالس شادی و عزاداری ائمه تاکید کرد و گفت: نه تنها  در بحث  تعزیه بلکه در بحث جشن‌ها نیاز به نظارت دقیق‌تر وجود دارد . 
 
«سید محمدرستگاری» فرماندار مهریز نیز با بیان این که محور اصلی این دوره از نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان موضوع ساماندهی اتباع بیگانه است، گفت: دغدغه اصلی مردم این شهر ساماندهی اتباع بیگانه است و به عنوان یک اولویت مطرح است.
 
وی تاکید کرد: در همین راستا نیز وظایف دستگاه‌های اجرایی در این نشست مشخص شده و پیگیر ایجاد مهمان‌شهر در مهریز هستیم . 
 
رستگاری افزود : مقدمات ایجاد مهمانشهر نیز انجام شده که امیدواریم با همکاری مجموعه دستگاه‌های شهرستان و استان، شاهد تسریع در روند اجرایی آن باشیم.
 
این مسئول محور دوم مورد بحث در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان را آسیب‌های اجتماعی مرتبط با هیئت‌های مذهبی شهرستان خواند و گفت: براساس برنامه، دستگاه‌های ذیربط از جمله تبلیغات اسلامی شهرستان با همکاری سایر دستگاه‌های فرهنگی باید جلساتی را با هیئات داشته و بر روند کیفی فعالیت‌های آنها نظارت داشته باشند.
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..