دومین دوره مسابقات کتاب‌خوانی جام رمضان در تفت برگزار می‌شود

همزمان با ماه مبارک رمضان، دومین دوره مسابقات کتاب‌خوانی «جام رمضان» در کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت برگزار می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز«هادی قاسمی» رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت با بیان این خبر افزود: هدف از برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی اشاعه فرهنگ کتاب و نهادینه کردن عادت مطالعه در میان مردم به ویژه در ماه مبارک رمضان است. 

 
وی ادامه داد: با توجه به استقبال خوب مردم در برگزاری اولین دوره از این مسابقات، سعی شد تا در سال جاری دومین دوره مسابقات را به همان شیوه سال گذشته برگزار کنیم. 
 
قاسمی در خصوص نحوه برگزاری مسابقان نیز اظهار داشت: این مسابقه در سه مرحله مقدماتی، نیمه‌نهایی و فینال برای گروه سنی بزرگسال (افراد بالای ۱۵ سال) برگزار خواهد شد و افراد با کسب امتیاز موردنظر، به مراحل بعدی راه پیدا خواهند کرد. 
 
رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان تفت تصریح کرد: این مسابقات از ۲۷ اردیبهشت همزمان با اولین روز ماه مبارک رمضان آغاز و تا ۲۵ خردادماه همزمان با عید سعید فطر به پایان خواهد رسید. 
 
وی در خصوص مراحل مختلف برگزاری این مسابقه بیان داشت: در مرحله مقدماتی که به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود، شرکت‌کنندگان از میان کتاب‌های معرفی شده یک کتاب را به همراه سؤالات مرحله اول از کتابداران کتابخانه‌های عمومی شهرستان دریافت می‌کنند و ضمن مطالعه کتاب، به سؤالات مطرح شده پاسخ خواهند داد. 
 
قاسمی ادامه داد: در مرحله نیمه نهایی که از روز یازدهم ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد و تا بیستم ماه مبارک ادامه خواهد یافت، از شرکت کنندگانی که موفق به کسب حد نصاب امتیاز مرحله اول شده‌اند، دعوت می‌شود تا به صورت حضوری پاسخگوی سوالات تستی و تشریحی از کتاب موردنظر باشند. 
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مرحله نهایی مسابقات کتاب‌خوانی جام رمضان در کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت نیز گفت: در مرحله نهایی نیز از میان شرکت کنندگانی که موفق به کسب حد نصاب امتیاز از مرحله نیمه نهایی شده باشند، دعوت می‌شود با حضور در یکی از کتابخانه‌های شهرستان پاسخگوی سوالات هیئت داوران در خصوص کتاب مطالعه شده باشند و در نهایت با امتیاز داوران، نفرات برگزیده مشخص خواهند شد. 
 
قاسمی در پایان با اشاره به کتاب‌های منتخب این دوره، گفت: برای این مسابقه سه عنوان کتاب «لبخند مسیح» نوشته سارا عرفانی، «روی ماه خداوند را ببوس» نوشته مصطفی مستور و «دخیل عشق» اثر مریم بصیری در نظر گرفته شده است که علاقه‌مندان شرکت در این دوره از مسابقات می‌توانند کتاب‌ها را از کتابخانه‌های عمومی شهرستان و یا سراسر استان تهیه کنند.
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..