دومین نشست کارشناسی بررسی ضوابط فعالیت تاکسی‌های اینترنتی برگزار شد

دومین نشست کارشناسی بررسی ضوابط فعالیت تاکسی‌های اینترنتی با حضور مدیران و نمایندگانی از دستگاه های اجرایی مرتبط با این امر برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوزدومین نشست کارشناسی بررسی ضوابط فعالیت تاکسی‌های اینترنتی با حضور مدیران و نمایندگانی از حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و عمرانی استانداری، فرمانداری یزد، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری یزد، نیروی انتظامی، نظام صنفی رایانه‌ای استان، دو شرکت بومی فعال در حوزه تاکسی اینترنتی و نماینده اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی برگزار شد.

در این نشست در ادامه بررسی ضوابط فعالیت تاکسی‌های اینترنتی، پیش‌نویس ضوابط داخلی اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی برای صدور پروانه کسب ارائه‌دهنده خدمات حمل‌ونقل آنلاین، مطرح و درباره آن گفتگو شد.
جایگاه نظارتی شهرداری بر فعالیتهای مربوط به حمل‌ونقل کالا و بار و مسافر در محدوده شهرها، شرایط رانندگان (داشتن گواهی پایه ۲، گواهی عدم اعتیاد، تأهل، دفترچه کار، بیمه ثالث و الحاقی مسافر، و …)، شرایط خودرو (اعم از ظاهری، فنی، مدل، سال ساخت، و …)، الزام به نصب علائم شطرنجی یا آرم شرکت، تبلیغات شرکت‌ها اعم از تبلیغات خیابانی، بیلبورد و غیره، نظارت مردمی، … ازجمله مواردی بود که با حضور نمایندگان نهادهای متولی و مرتبط، به‌صورت کارشناسی درباره آن‌ها گفتگو و تبادل‌نظر شد.
توجه و حمایت از کسب‌وکارهای بومی فعال در حوزه تاکسیرانی اینترنتی از موضوعات مورد تأکید در این نشست بود.
در این نشست، الفت نسب، نماینده اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی پیشنهاد تشکیل اولین کارگروه استانی کسب‌وکارهای مجازی در استان یزد را ارائه داد که با استقبال همراه شد.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..