پنجمین همایش بزرگداشت خیام نیشابوری در یزد برگزار شد

پنجمین همایش بزرگداشت خیام نیشابوری و همایش روز ملی ریاضیات در دانشگاه امام جواد (ع) یزد برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوزدبیر پنجمین همایش بزرگداشت خیام نیشابوری و همایش روز ملی  ریاضیات در این همایش ضمن قدردانی از هیئت رئیسه دانشگاه امام جواد (ع) برای همکاری در برگزاری همایش اظهار داشت: همراهی مسئولان، هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه امام جواد سبب برگزاری پنج دوره همایش بزرگداشت خیام نیشابوری شده است.

 
بهزاد کفاش با اشاره به اینکه ۲۸ اردیبهشت از سوی انجمن ریاضی به عنوان روز ملی خیام نامگذاری شده است، افزود: خیام دستاوردهای متعددی در علوم مختلف دارد که بسیاری از این دستاوردها مورد غفلت قرار گرفته است.
 
وی بیان کرد: پشتکار و شیوه فعالیت خیام به همگان به ویژه جامعه دانشجویی این درس را داده که برای حل مسائل مختلف نباید از راه حل های کلیشه ای استفاده کرد بلکه باید از راهکارهای نوین بهره گرفت.
 
قاسمی، عضو هیئت علمی دانشگاه امام جواد (ع) نیز در این مراسم به بیان اندیشه های خیام و تفسیر آنها پرداخت و اظهار داشت: برخی مسائل مطرح شده در مورد لامذهبی خیام، تهمت بوده و لازم است این شاعر، فیلسوف، ریاضیدان و دانشمند به درستی شناخته شود.
 
این مراسم با اجرای زنده موسیقی، قرائت دکلمه و پخش کلیپ همراه بود و بعد از این مراسم، برنامه رصد ستارگان در شهرستان تفت اجرا شد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..