امام جمعه یزد

منبری بودن یکی از بارزترین ویژگی حاج شیخ بود

امام جمعه یزد با بیان این‌که حاج شیخ الگوی مناسبی برای جوانان است، گفت: علی رغم کسب درجات عالی علمی، منبری بودن یکی از مهمترین ویژگی های رفتاری حاج شیخ غلامرضا یزدی در راستای تبلیغ ارزش های اسلامی بوده است.

به گزارش یزدی نیوزآیت الله«محمدرضا ناصری یزدی» در آیین افتتاحیه کنگره شیخ غلامرضا یزدی(فقیه خراسانی) با بیان این‌که مردمی بودن یکی از مهمترین ویژگی‌های حاج شیخ بوده است، اظهار کرد: تمام هزینه‌های برگزاری کنگره بزرگداشت شیخ غلامرضا یزدی توسط خیرین تأمین شده است.

 
وی افزود: شیخ غلامرضا یزدی الگوی سازنده‌ای برای روحانیون و دیگراقشار جامعه است، افزود: حاج شیخ حرص تبلیغ دین اسلام و ارزش‌های دینی را داشته است.
 
امام جمعه یزد درس گرفتن از شیوه زندگی شیخ غلامرضا یزدی را ضروری دانست و بیان کرد: احساس مسئولیت در قبال مردم برای هدایت آنها به سمت حق تعالی، حاج شیخ را به شخصیتی بزرگ و ماندگار تبدیل کرده است.
 
ناصری یزدی در ادامه با بیان این‌که حاج شیخ از هیچ فرصتی برای هدایت مردم غافل نمی‌ماند، گفت: مأنوس بودن با نماز از دیگر ویژگی‌های بارز و شاخص حاج شیخ غلامرضا یزدی بود.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد شیخ غلامرضا یزدی را الگوی مناسبی برای جوانان عنوان کرد و افزود: منبری بودن برای هدایت افراد جامعه یکی از ویژگی‌های حاج شیخ بوده که تا آخر عمر پربرکت ایشان ادامه داشته است.
 
وی با بیان این‌که حاج شیخ نماز و عبادت را اولویت تمام کارها و برنامه‌های خود قرار داده بود، خاطرنشان کرد: جاذبیت مرحوم شیخ غلامرضا یزدی برای احساس مسئولیت در قبال دین و انسان‌های مومن بود.
 
امام جمعه یزد در پایان با اشاره به عظمت و بزرگی حاج شیخ، گفت: متأسفانه هنوز آن طور که باید و شاید در شأن مرحوم آیت الله شیخ غلامرضا یزدی(فقیه خراسانی) تبلیغ نشده است.
 
گفتنی است؛ در ادامه این مراسم از سه کتاب «فقیه آسمانی» شامل مجموعه‌ای از مصاحبه‌ها تهیه شده،«گوهر شب چراغ یزد» مجموعه ای از داستان های کوتاه در وصف حاج شیخ وکتای«فاتح قلوب»مجموع مقالات پذیرش شده در کنگره ملی شیخ غلامرضا یزدی، معرفی و رونمایی شدند.
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..