بیش از ۲۳ هزار نفر عضو سازمان دانش آموزی استان یزد هستند

رئیس سازمان دانش آموزی استان یزد با اشاره به فعالیت بیش از ۸۲۰ مربی در سازمان دانش آموزی استان یزد گفت: بیش از ۲۳ هزار نفر عضو سازمان دانش آموزی استان یزد هستند.

به گزارش یزدی نیوزحسین ملانوری در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن سالروز تأسیس سازمان دانش آموزی با بیان اینکه در سال تحصیلی ۹۲_۹۳ حدود ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان عضو سازمان دانش آموزی استان یزد بودند اظهار داشت: این آمار با توجه به حمایت‌های آموزش و پرورش به رشد قابل ملاحظه‌ای روبه رو بود و به آمار بیش از ۲۳ هزار نفر رسید.

 
رئیس سازمان دانش آموزی استان یزد در ادامه با اشاره به فعالیت بیش از ۸۲۰ مربی در این سازمان در استان یزد گفت: از این تعداد ۷۰۰ نفر موفق به گذراندن آموزش‌های ضمن خدمت شده‌اند.
 
وی تصریح کرد: افتخار خانواده‌های یزدی، مسئولان آموزش و پرورش و سازمان دانش آموزی استان یزد صدرنشینی ۲۴ ساله دانش آموزان در کنکور سراسری است ولی هیچگاه آسیب‌ شناسی نشده که آیا این دانش آموزان مهارت‌های دیگری هم دارند یا خیر که بتوان برای آینده شغلی آن‌ها نیز برنامه ریزی کرد.
 
ملانوری با تأکید بر اینکه نیازمند مشارکت جدی خانواده‌ها در جهت تربیت اجتماعی دانش آموزان هستیم افزود: عده زیادی از دانش آموزان به جز مهارت درس خواندن، مهارت دیگری حتی در مراودات ساده اجتماعی ندارند و در برخورد با اطرافیان و جمع‌های خانوادگی با رودربایستی روبه رو هستند.
 
رئیس سازمان دانش آموزی استان یزد با اشاره به اینکه نقش سازمان دانش آموزی، اتصال دانش آموز از کلاس درس به اجتماع است تصریح کرد: در این مسیر در تلاش هستیم که مهارت‌های زندگی و اجتماعی نیز در دانش آموزان تقویت شود.
 
وی در پایان با بیان اینکه متأسفانه کنکور سبب تک بُعدی شدن دانش آموزان می‌شود گفت: متأسفانه این کنکور ملاک و معیار میزان موفقیت دانش آموزان شده است که باید نسبت به این مسئله در کشور فکری اندیشیده شود.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..