مدارس نسبت به تربیت دینی دانش‌آموزان حساسیت بیشتری داشته باشند

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه مدارس نسبت به تربیت دینی دانش آموزان حساسیت بیشتری داشته باشند، گفت: تمام مردم باید استفاده از قرآن در زندگی خود را یک ضرورت بدانند.

به گزارش یزدی نیوز آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در نشست شورای فرهنگ قرآنی استان یزد با تاکید بر اینکه آموزش علوم دینی و قرآنی در کشور نیازمند نوآوری است اظهار داشت: در مسائل قرآنی برای اینکه بتوان نوآوری در آموزش داشت، باید طرح‌های پژوهشی مناسبی تدوین و اجرا شود.

 
وی با اشاره به اینکه این موضوع نیازمند تلاش و جدیت بیشتری دارد خاطرنشان کرد: لازم است که از تجربیات موسسات مختلفی که در این زمینه فعالیت دارند استفاده شده و با بررسی‌های مناسب، زمینه اجرای بهتر فعالیت‌های آموزشی را فراهم کرد.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: باید تصمیم جدی برای همگانی کردن قرآن در تمام عرصه‌های اجتماعی جامعه ما وجود داشته باشد و اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.
 
ناصری یزدی ادامه داد: مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد، ادارات و دیگر ارگان‌ها و نهادها باید فعالیت‌های قوی در راستای ترویج این فرهنگ بسیار مهم در جامعه داشته باشند.
 
امام جمعه یزد بر ضرورت آشنایی هرچه بیشتر جامعه با قرآن و سیره قرآنی تاکید کرد و ادامه داد: الان موضوع زندگی با قرآن در جامعه به صورت ملموس مشاهده نمی‌شود و هنوز بسیاری از مردم با معانی و نکات قرآنی که می‌توانند از آن در زندگی خود بهره‌مند شوند آشنا نیستند.
 
وی افزود: اگر می‌خواهیم قرآن در جامعه مهجور نباشد باید به گونه‌ای عمل کنیم که زمینه آشنایی تمام مردم با حداقل‌های نکات قرآنی فراهم شود و هر شخص بتواند در زندگی خود بسته به نوع فعالیتی که انجام می‌دهد، این نکات بسیار مهم قرآنی را اجرایی کند.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه زمانی در این طرح موفق می‌شویم که تمام مردم استفاده از آموزه‌های قرآنی در زندگی خود را یک موضوع مهم و ضروری بدانند بیان کرد: در یک جامعه اسلامی فراگرفتن حداقل آموزه‌های قرآنی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.
 
ناصری یزدی با اشاره به اینکه به این صورت جامعه ما می‌تواند یک جامعه قرآنی شود گفت: الان در مدارس نسبت به این موضوع توجه زیادی وجود ندارد و دانش‌آموزان در مدارس بیشتر با علوم غیر دینی آشنا می‌شوند.
 
امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: بحث تعلیم و تربیت در ایران نیازمند یک تغییر و تحول است و باید  آموزش و پرورش به مباحث دینی و تربیت دینی به صورت بسیار جدی‌تر و کاربردی‌تر توجه داشته باشد.
 
وی بیان کرد: در حقیقت بیش از ۱۰۰ سال قبل غربی‌ها با دخالت در آموزش ایران، به صورت کم‌کم سبک آموزشی خود را به ما تحمیل کردند و آموزش‌های دینی و قرآنی را از سبک آموزشی ما ایران خارج کردند و لازم است که مسئولان نسبت به تغییر این وضعیت اهتمام داشته باشند.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..