معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد:

ارتقا برنامه‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی، بهینه‌سازی مصرف آب را متحول می‌کند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان، تأمین و مدیریت آب را از دغدغه‌های مهم و پیش رو دانست و خاطرنشان کرد: ارتقا برنامه‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی بهینه‌سازی مصرف آب را متحول می‌کند.

به گزارش یزدی نیوزشورای اطلاع‌رسانی استان در محوریت دغدغه‌ها و مدیریت مصرف آب با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و اعضای این شورا تشکیل جلسه داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: با توجه به وضعیت استان درزمینه تأمین آب شرب و هم‌چنین شرایطی که امسال به علت کمبود منابع آبی و کاهش بارندگی در سال‌های گذشته با آن روبه‌رو هستیم یکی از دغدغه‌های جدی مسئولان استان بحث کمبود آب شرب به‌ویژه برای تابستان است و ضرورت مدیریت مصرف آب بیش از هرزمانی احساس می‌شود.
«محمدعلی طالبی» افزود: همفکری‌های خوبی بین دستگاه‌های دولتی عضو شورای اطلاع‌رسانی و هم‌چنین نمایندگان رسانه‌های استان برای تحقق مدیریت خوب و مؤثر درزمینه مصرف بهینه آب صورت گرفته است.
طالبی بیان کرد: برنامه‌هایی برای اطلاع‌رسانی در ابعاد مختلف موضوع آب، ارتقا برنامه‌های آموزشی در بخش‌های متنوع از سوی رسانه‌ها و دستگاه‌های متولی امر آب در دستور کار قرار گرفت و امید است در قالب این برنامه‌ها و با مشارکت اجتماعی بتوانیم در مسیر صرفه‌جویی آب درزمینه های مختلف قدم برداریم.
رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان در پایان اظهار داشت: در حوزه کشاورزی نیز برای تأمین و مدیریت مصرف آب مشکلات زیادی داریم زیرا کشاورزی ما عمدتاً متکی به آب قنات و چاه‌های کشاورزی است که در حال حاضر افت شدید آب را تجربه می‌کنند پس ضرورتاً باید راهکارهای کاهش و بهینه‌سازی مصارف کشاورزی نیز دنبال شود تا بتوانیم در حوزه‌های اقتصادی و کاهش بهینه مصرف آب، مدیریت خوبی را در استان شاهد باشیم.
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..