نخستین جشنواره خبرگزاریها و پایگاههای خبری یزد برگزار می شود

انجمن پایگاه های خبری و سرپرستان خبرگزاری های یزد در فراخوانی اعلام کرد که نخستین جشنواره پایگاه‌ های خبری و خبرگزاری ‌های استان (رسانه ‌های الکترونیک برخط) اردیبهشت 1397 در بخش های یادداشت، عکس، خبر، مصاحبه و گزارش برگزار می شود.

به گزارش یزدی نیوزانجمن پایگاه های خبری و سرپرستان خبرگزاری های یزد، موضوع های این جشنواره «حمایت از کالاهای ایرانی با توجه به کسب و کارهای کوچک و کارآفرینی»، «بحران آب و خشکسالی در استان یزد»، «میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و بافت جهانی شهر یزد»، «حقوق شهروندی»، «فرهنگ و هنر بومی استان یزد»، «مفاخر و شخصیت‌های برجسته استان یزد» خواهد بود.

در هر بخش سه نفر حائز رتبه برتر انتخاب می شوند که به نفر اول پنج میلیون ریال وجه نقد به همراه لوح سپاس و تندیس جشنواره، نفر دوم سه میلیون ریال و لوح سپاس، نفر سوم نیز ۲ میلیون ریال و لوح سپاس اهدا خواهد شد.
هدف از برگزاری این جشنواره هم اندیشی بین اصحاب رسانه الکترونیک برخط، معرفی برترین های عرصه رسانه های مجازی استان در زمینه تولید محتوای رسانه ای، معرفی توانمندی ‌هان بر اساس مطالب منعکس شده در رسانه‌ ها در زمینه ‌های تعیین شده و ایجاد رقابت در بین اصحاب رسانه استان است.
از خبرنگاران و اصحاب رسانه فعال در پایگاه های خبری و خبرگزاری های استان دعوت شد در این جشنواره شرکت کنند.
آثار ارائه شده باید در فاصله زمانی اول فروردین ۱۳۹۶ تا دهم اردیبهشت ۱۳۹۷ در یکی از پایگاه ‌های خبری مجوزدار و یا خبرگزاری های استان منتشر شده باشد.
آخرین فرصت ارسال مطالب و آثار، ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ است و هر متقاضی می تواند سه اثر در ۲ بخش ارائه کند و در صورت انتخاب یک اثر مشترک و گروهی به عنوان اثری برگزیده توسط هیئت داوران نیز تنها از یک نفر تجلیل خواهد شد.
همچنین نام نگارنده حتما باید در اثر درج شده باشد و چنانچه نام خبرنگار و نگارنده ثبت نشده، باید تاییدیه مدیرمسئول یا سرپرست خبرگزاری برای هر اثر به صورت جداگانه و به پیوست آن ارسال شود در غیر این صورت آثار بدون نام نگارنده و معرفی نامه حذف خواهد شد.
اثر ارسالی باید با درج لینک منتشر شده در رسانه های مجازی مجوزدار باشد و شرکت‌ کنندگان باید آثار خود را به آدرس انجمن صنفی مدیران پایگاه‌های خبری و سرپرستان خبرگزاری های استان واقع در ساختمان مرکز رشد علم و فناوری، روبروی اداره کل آموزش و پرورش تحویل داده و رسید دریافت کنند.
بررسی و داوری آثار از ۱۶ تا ۲۰ اردیبهشت ماه ۹۷ خواهد بود و اختتامیه و تجلیل از برترین های نخستین جشنواره پایگاه های خبری و خبرگزاری های استان یزد (رسانه های الکترونیک برخط) نیز هفته آخر اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود.
استان یزد ۱۵۳ رسانه دارای مجوز دارد که از این تعداد ۱۱۴ مجوز برای نشریات مکتوب، ۲۶ مجوز برای رسانه های برخط (خبرگزاری و پایگاه خبری) و ۱۳ مجوز برای رسانه های الکترونیک – غیربرخط صادر شده است.
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..