مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد:

ایجاد چالش‌های کیفیت‌بخشی به فعالیت‌ها را در سال جدید دنبال می‌کنیم

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد اعلام کرد: سال جدید، سال شناخت و استفاده از ظرفیت‌ها و ایجاد چالش‌های کیفیت بخشی به فعالیت‌هاست

به گزارش یزدی نیوز «محمدحسین ریاحی» در اولین جلسه شورای اداری تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در سال جدید با اشاره به شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی» نام‌گذاری شده است، گفت: خوشبختانه سال گذشته در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد و توسعه اشتغال، در قالب کارگروه‌ها و کمیته‌های فنی اشتغال استانی و شهرستانی گام‌های موثری برداشته شد . 

 
وی رسیدگی به مسئله اشتغال جوانان را امری ضروری عنوان کرد و گفت: یکی از دغدغه‌های مسئولان در راهبردها و سیاست‌های کلان کشور، بحث اشتغال و بیکاری جوانان است  و ما باید از تریبون‌هایی که در اختیار داریم  استفاده و به این امر مهم بپردازیم . 
 
ریاحی در ادامه با اشاره به این که باید تمام توان و ظرفیت خود را صرف تثبیت اشتغال و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید کنیم، اظهار کرد: با تدوین و اجرای بسته‌ها و طرح‌های مختلف اشتغال‌زا و اختصاص تسهیلات در قالب این طرح‌ها، در صدد هستیم تا مشکلات جامعه کار و تولید حل و فصل شود . 
 
این مسئول تاکید کرد: یکی از آسیب‌های رفتاری، عدم‌آگاهی و آشنایی مدیران و روسا با قوانین و مقررات عمومی و تخصصی دستگاه متبوع خود بوده که مدیران می‌بایست با شرکت در دوره‌های آموزشی و مطالعه آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوطه، سطح آگاهی خود را افزایش دهند . 
 
وی با بیان اینکه یکی از اهداف دولت کاهش فقر و افزایش سطح رفاه مردم است، گفت: امسال به دنبال این هستیم تا فقر را محدود کنیم که اگر به این مهم دست یابیم بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از بین می رود و در نتیجه بنیان خانواده‌ها محکم‌تر و نشاط اجتماعی بیشتر خواهد شد . 
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خاطرنشان کرد: از آنجایی که ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان حلقه اتصال دهنده جوامع کارگری، کارفرمایی و تعاونی‌ها هستند می‌توان در حوزه مهم  کاهش آسیب‌های اجتماعی، نقش آفرینی کرد و قدم‌های خوبی برداشت . 
 
ریاحی روسای ادارات تابعه شهرستانی را نمایندگان تام الاختیار وزارت متبوع و اداره کل استان در شهرستانها دانست و اظهار کرد: روسای شهرستانی باید با فرمانداران و مسئولین شهرستان خود، تعاملات سازنده و موثری داشته و با برگزاری جلسات متعدد با موضوعاتی از قبیل اشتغال، کارآفرینی، اجتماعی و فرهنگی، از ابزارها و راهکارهای آن ها نیز استفاده کنند.
 
این مسئول در پایان با تاکید بر این که سیاستگذاری‌های این اداره کل در سال ۹۷ مشخص است، گفت: در سال جدید با توجه به منویات مقام معظم رهبری و در پرتو بیانات مقام عالی وزارت متبوع، امسال را سال  شناخت و استفاده ظرفیت‌ها و ایجاد چالش‌های کیفیت بخشی به فعالیت‌ها و نهایتا راهکارهای مناسب برای رفع چالش‌های ایجاد شده دانست . 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..