مدیرکل ارشاد استان یزد:

آثار و تألیفات مفاخر یزد به مردم معرفی شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خواستار معرفی آثار و تألیفات مفاخر و شخصیت‌های مهم فرهنگی استان به مردم شد.

به گزارش یزدی نیوزمجید جوادیان‌زاده در جلسه ای با فرماندار بافق و رئیس شورای شهر بافق با اشاره به اینکه استان یزد از حضور مفاخر، اندیشمندان و شخصیت‌های مهم فرهنگی بسیاری بهره برده است، اظهار داشت: بسیاری از این مفاخر شهرت جهانی دارند و لازم است برنامه ریزی بیشتر و بهتری برای معرفی آنها به مردم به ویژه مردم یزد شود.

 
وی با اشاره به اینکه بافق نیز از شهرستان‌های صاحب‌نام در زمینه بهره‌مندی از شخصیت‌های مهم فرهنگی و مفاخر است، افزود: از جمله این مفاخر می‌توان به «ابوالفضل رشید الدین میبدی» مفسر قرآن در نیمه اول قرن ششم و صاحب تفسیر کشف الاسرار و عدة الابرار و «کمال الدین محمد وحشی بافقی» از شاعران نامدار سده دهم هجری اشاره کرد.
 
بسیاری از مفاخر برای مردم ناشناخته مانده‌اند
 
جوادیان‌زاده تاکید کرد: این مفاخر برای بسیاری از مردم ناشناخته هستند بنابراین لازم است در زمینه معرفی آنها اقدامات بیشتری انجام و برنامه های فرهنگی و هنری برای معرفی آنها اجرا شود.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد: برای اعتلای فرهنگ ناب اسلامی و رشد و توسعه ادب فارسی، باید به این بزرگان بیشتر بها داه شود و با مطالعه آثار گرانبها و بزرگداشت مقام و منزلت آنها، از این سرمایه‌ها و گنجینه‌های ادبی و علمی بهره‌مند شد.
 
ظرفیت بالای شهرستان بافق در زمینه‌های مختلف فرهنگی و هنری
 
فرماندار بافق نیز در این نشست اظهار داشت: شهرستان بافق از ظرفیت و پتانسیل بالایی در زمینه های مختلف فرهنگی و هنر برخوردار است و خوشبختانه گام های مثبتی در شهرستان برداشته شده است.
 
محمدزاده رحمانی عنوان کرد: تلاش شده مفاخر این شهرستان در قالب برنامه های مختلف در ایام مختلف سال به مردم معرفی شوند.
 
آمادگی شورا و شهرداری بافق برای مشارکت در برنامه‌های فرهنگی و هنری اداره ارشاد
 
رئیس شورای اسلامی شهر بافق نیز در این نشست اظهار داشت: شورای شهر و مجموعه شهرداری بافق آمادگی لازم را دارد که در تمام زمینه های فرهنگی و هنری با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری کند.
 
سیدمحمد باقی‌زاده بیان کرد: خوشبختانه برنامه‌های فرهنگی متعددی نیز از سوی مجموعه شهرداری برگزار شده که مورد رضایت و اقبال شایسته مردم قرار گرفته است.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..