اجرای نمایش خیابانی نوروز و فیروز در مهریز آغاز شد

نمایش خیابانی « نوروز و فیروز» کاری از انجمن نمایش مهریز به مناسبت آغاز سال 1397خورشیدی در این شهرستان آغاز شد و با توجه به استقبال مردم و مسافران نوروزی تا پایان 13فروردین در تفرجگاه ها و اماکن تاریخی و فرهنگی این شهرستان ادامه دارد.

به گزارش یزدی نیوزهنرمندان مهریزی با حضور در جمع مسافران و میهمانان نوروزی در تفرجگاه های کوه ریگ ، غربال بیز ، باغ جهانی پهلوانپور و پارک های سطح شهر برنامه اجرا می کنند.

نمایش یادشده با همکاری و حمایت شهرداری و شورای اسلامی شهر مهریز انجام می شود..
همچنین سید رضا آقایی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز روزشنبه در حاشیه نمایش خیابانی نوروز و فیروز به ایرنا گفت: سه هزار برگه فرهنگی در خصوص معرفی این شهرستان تهیه و در میان گردشگران داخلی و خارجی توزیع شد.
وی برگزاری مسابقات هنری ، اهدای کتاب ، برپایی نمایشگاه عکس طبیعت و راه اندازی ایستگاه های نوروزی را از دیگر برنامه های نوروزی ذکر کرد. 
آقایی افزود: حضور هنرمندان نمایش یادشده در محل اسکان مسافران و اجرای برنامه شاد و متنوع برای خانواده ها نیز از فعالیت های این اداره در تعطیلات نوروزی است. 
شهرستان مهریز درجنوب استان یزد قرار دارد و مرکز آن در ۳۰ کیلومتری شهر یزد در کنار جاده بین المللی شمال ، جنوب کشور( تهران ، بندر عباس- یزد ، کرمان) واقع است . 
این شهرستان از سمت شمال به بخش مرکزی یزد، از شرق به بخش مرکزی بافق و بخش مرکزی شهرستان شهربابک از استان کرمان، از سمت جنوب به خاتم و سیرجان و از سمت غرب به بخش نیر و شهرستانهای ابرکوه و تفت محدود می باشد . 
ادامه ارتفاعات شیرکوه در بخش غربی این شهرستان موجب تشکیل سفره های غنی آب زیرزمینی و تعدیل هوای آن نسبت به دیگر نقاط استان یزد شده است. 
شهرستان مهریز دارای یک بخش مرکزی و پنج دهستان به اسامی ارنان، بهادران، تنگ چنار، میانکوه و خورمیز و ۴۶۸ روستا و آبادی است .
بنای شهر مهریز را به مهرنگار دختر انوشیروان ساسانانی نسبت داده اند و آب و هوای این شهرستان ، معتدل و بیابانی است و این منطقه با شرایط خاص جغرافیایی موقعیت طبیعی (دارابودن سراب ها، قله های برف گیر وآب و هوای معتدل کوهستانی) در حاشیه کویر، از گذشته برای کاروان های تجاری ، شاهراهی حیاتی ساخته است. 
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..