نماینده فدراسیون :

تقویت تیم های ملی در گرو برگزاری لیگ های منظم فوتبال پایه استانهاست

نماینده فدراسیون فوتبال گفت: تقویت تیم های ملی در گرو برگزاری لیگ های منظم و مستمر به خصوص توجه به فوتبال پایه در استانهاست که توسط فدراسیون انجام می شود.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا برزگر روز جمعه افزود: اولویت فدراسیون فوتبال در سال های اخیر بر اساس تقویم اجرایی مدون ، همکاری با هیات های استانی ، برگزاری لیگ ها و توجه به نوجوانان و جوانان در این رشته برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: انجام مسابقات در قالب برگزاری لیگ ها در رده سنی پایه با حضور تیم های مختلف موجب ایجاد انگیزه در نوجوانان و جوانان ، شناسایی استعدادها و رقابت سازنده بین آنها می شود.
این مسوول ورزشی تصریح کرد: در کنار برگزاری مسابقات لیگ فوتبال شاهد حضور مسئولان استعدادیاب فدراسیون برای شناسایی برترین ها و معرفی به اردوهای تیم ملی هستیم که در سال های اخیر این رویکرد تقویت شده است.
برزگر همچنین توجه به لیگ های فوتبال پایه را موجب تقویت تیم استان ها در رده سنی بزرگسالان در آینده ذکر کرد و بر ضرورت برنامه ریزی مدون برای میزبانی شایسته لیگ ها تاکید کرد.
وی توجه به مسائل فرهنگی در کنار برنامه های فنی را بسیار با اهمیت دانست و آن را جزو اولویت های مهم فدراسیون برشمرد و یادآور شد: باشگاه ها باید در کنار برنامه های فنی مسائل فرهنگی را در اولویت قرار دهند.
نماینده فدراسیون فوتبال در سفر به یزد مسوولیت برگزاری مسابقات لیگ برتر نوجوانان باشگاه های کشور که عصر پنجشنبه در مجموعه ورزشی شهید پاکنژاد این شهر با حضور تیم های نوین فولاد یزد ، مقاومت تهران ، پدیده مشهد و فولاد خوزستان آغار شده بر عهده دارد.
این رقابت ها به مدت سه روز به میزبانی باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد یزد و بصورت دوره ای برگزار و در پایان تیم های اول و دوم جواز حضور در مرحله نهایی را کسب می کنند. 
در اولین روز مسابقات تیم مقاومت تهران و فولاد خوزستان با نتیجه مشابه یک بر صفر به ترتیب بر تیم های پدیده مشهد و نوین فولاد یزد غلبه کردند. 
این مسابقات در گروه دیگر به میزبانی اصفهان و با حضور تیم های مس کرمان ، ملوان بندر انزلی ، نساجی مازندران و سپاهان اصفهان برگزار می شود. 
در پایان مسابقات ۲ گروه ، چهار تیم برای رسیدن به قهرمانی در یکی از استان ها با هم به رقابت می پردازند و زمان و مکان آن توسط فدراسیون اعلام می شود. 
استان یزد ۲۲ تیم فوتبال ، فوتسال و فوتبال ساحلی در لیگ های کشوری دارد. 
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..